توسعه فیبر نوری در ساوه

اینترنت مبتنی بر فیبر نوری از ابتدای دولت سیزدهم، در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و هم اینک در کشور در حال توسعه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت‌هایی که برای مردم شهرستان ساوه فراهم شده، سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه و تا هزار مگابیت بر ثانیه است و تقریبا ۸۰ برابر سرعت فعلی محسوب می‌شود که ارتباطات ثابت در کشور دارد.
زارع افزود: این حد از سرعت اینترنت جزء فناوری‌های روز دنیا محسوب می‌شود که تا چند دهۀ آینده می‌تواند امنیت برقراری ارتباطات را برای مردم تأمین کند.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی نیز گفت: سال گذشته بالغ بر ۳۶۰ کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری در شهرستان‌های استان صورت پذیرفت.
لطفی افزود: با همکاری مجموعه شورا و شهرداری ساوه نیز قرار است تا انتهای سال ۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در ساوه عملیاتی شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نور‌ی قرار گرفته که در مرحله دوم این طرح، توسعه ۳۸۰ کیلومتر  فبیر نوری طراحی و برنامه‌ریزی شده که ۸۰ کیلومتر آن عملیاتی شده است.
رئیس اداره مخابرات شهرستان ساوه نیز گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان ساوه انجام شده که  ۲۵۰ کیلومتر آن شهری، ۳۸۰ کیلومتر نیز روستایی و حدودا ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری است.
شیخ الاسلامی افزود: قریب به ۱۵۰۰ تلفن ثابت در بستر فیبر نوری به مردم واگذار شده و علاوه بر شهر ساوه، شهرک‌های صنعتی ساوه، نوبران و شهرک اسماعیل آباد تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.
بر اساس برنامۀ توسعه، شبکه فیبر نوری، تا پایان سال ۱۴۰۴، باید ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری کشور قرار گیرند.

برچسب ها: فیبر نوری ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.