مبارزه با سن غلات در شهرستان تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع غلات شهرستان در سال زراعی (۱۴۰۳ و ۱۴۰۲) ۱۵ هزار و ۳۵۰ هکتار است.

سجاد محمد اصغری گفت: در سال جهش تولید جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در بحث مبارزه با سن غلات به عنوان یک عامل مهم در بحث افزایش تولید با مشارکت مردم از کشاورزان شهرستان خواست با توجه به افزایش ناگهانی دما در روز‌های اخیر و ادامه شرایط جوی، در روز‌های پیش رو، پوره‌های سن غلات در اکثر مزارع شهرستان به ویژه مزارع دیم با رشد سریع و ناگهانی به نرم مبارزه رسیده است لذا کشاورزان در اسرع وقت به سم پاشی مزارع علیه این آفت اقدام کنند.

او گفت: به دستور سازمانی جهاد کشاورزی استان همدان مرخصی همه گروه‌های شبکه مراقبت در ایام تعطیل پیش رو حداقل به مدت سه هفته لغو شده است تا نسبت به پایش مستمر مزارع و سمپاشی باغات در کار قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواستار بهره گیری از همه امکانات و پتانسیل موجود در شهرستان شد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش انفرادی چهره به چهره مکاتبه با بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستا‌های تحت پوشش برای مقابله با پوره سن غلات از دیگر اقدامات در این زمینه است.

محمد اصغری با اشاره به اینکه سطح مبارزه با سن مادر در مزارع غلات شهرستان در سال زراعی (۱۴۰۳ و ۱۴۰۲) را ۱۵هزار و ۳۵۰ هکتار است گفت: سطح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع مذکور را ۱۲هزار و ۸۷۵ هکتار بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان بابیان اینکه در سطح اراضی شهرستان ۴۰۰۰ هکتار مزارع گندم آبی، ۲۲۰۰ هکتار مزارع جو آبی، ۲۵۰۰ هکتار مزارع گندم دیم و ۱۷ هزار ۸۰۰ هکتار مزارع جو دیم با حضور تیم‌های پایش اقدام به رصد پوره سن گندم می‌شود متذکر شد: از آغاز شروع مبارزه با پوره سن غلات در ۷ روز ۷۷۵ هکتار توسط بهره برداران و بنا بر توصیه کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی با آفت مذکور مبارزه انجام شده است.

محمد اصغری گفت: پوره سن غلات یکی از آفاتی است که می‌تواند از لحاظ کمی و کیفی به محصول گندم و جو صدمه جدی بزند و باعث کاهش چشمگیر محصول تولیدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار