حواشی تردد داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در خیابان فاطمی

در این گزارش به حواشی ثبت‌نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم پرداخت.

ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی به مدت پنج روز در وزارت کشور برگزار شد که این رویداد مهم کم از حاشیه نداشت. البته با اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شرایط اختصاصی داوطلبان همانند گذشته همه افراد نمی‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند.حُسن اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری این بود که دیگر شاهد حضور افراد مختلف برای ورود به عرصه انتخابات نیستیم،

همه به یاد داریم که در گذشته ورود برخی از افراد برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سوژه داغ فضای مجازی می‌شد و عملا فضای واقعی انتخابات را به حاشیه می‌برد. از روز نخست ثبت‌نام برخی چهره ها به صراحتا بیان کردند که قصد دارند در انتخابات ثبت نام کنند یا هیچ نگفتند و پا به میدان گذاشتند. اما در میان برخی نیز چراغ خاموش تمام جوانب را سنجیدند در روزها و بعضا ساعت‌های پایانی ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند.

کابینه احمدی نژاد دسته جمعی به وزارت کشور آمدند!

تنها در روز پنجم و پایانی ثبت‌نام‌ها هشت نفر از کابینه دولت نهم احمدی نژاد مانند محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، احمد اکبری مشاور معاون اول، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور و همچنین علیرضا افشار معاون سیاسی وزارت کشور احساس تکلیف کرده و به وزارت کشور لشکرکشی کردند. محمود احمدی نژاد هم روز قبل برای انتخابات ثبت نام کرده بود.

کابینه احمدی نژاد

خانم‌ها شانس خود را برای تصاحب سکان ریاست‌جمهوری محک زدند 

یکی از اتفاقات جالب این دوره حضور بانوان برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری بود. خانم ها زهره الهیان، رفعت بیات، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی بانوانی هستند که برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرده اند. البته در ادوار قبل انتخابات ریاست‌جمهوری هم خانم‌ها اعظم طالقانی و زهرا شجاعی ثبت‌نام کرده بودند، که از سوی شورای نگهبان تایید نشدند. اما نکته حائز اهمیت این است که بانوان ثبت‌نام کرده برای انتخابات پیش رو همگی با سابقه نمایندگی مجلس وارد این کارزار شده اند و حالا باید دید که می‌توانند مصداق رجل سیاسی باشند و تاییدیه شورای نگهبان را بگیرند؟

کاندیدای زن

غیبت پای ثابت انتخابات ریاست‌جمهوری 

یکی از چهره هایی که همیشه پای ثابت ثبت نام‌های انتخاباتی بود و مردم عادت داشتند که او را در این صحنه ببیند محسن رضایی است. او به صدور اطلاعیه ای بسنده و اعلام کرد در این مقطع حساس قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و همت خود را صرف اجماع سازی و کمک به دولت آینده می نماید و به زودی در این خصوص با مردم صحبت خواهد کرد.

محسن رضایی

قالیباف در ساعت‌های پایانی آمد 

محمد باقر قالیباف که سکاندار کرسی ریاست قوه مقننه است در آخرین ساعت‌های باقی مانده تا پایان نام‌نویسی داوطلبان خود را به وزارت کشور رساند تا او نیز یکی از بازیگران عرصه انتخابات باشد در حالی که پیش از این اعلام شده بود او ثبت نام نخواهد کرد. در هر حال آقای رئیس مجلس با نهایی کردن ثبت‌نام خود در این دوره آمار حضور خود در این عرصه را به چهار بار رساند. او پیش از این در سال‌های هشتاد و چهار، نود و دو و نود و شش به عنوان کاندیدای انتخاباتی ثبت‌نام کرده بود.

قالیباف

صدرنشینان جدول رده بندی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

لقب نخستین رکورددار ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری کسی نیست جز محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم. او در دو دهه اخیر ۵ بار برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. ۲ بار اول پیروز شد، اما در ۳ انتخابات بعد نتوانست نظر مثبت شورای نگهبان را جلب کند . نفر دوم جدول تا این دوره محسن رضایی بود اما در این دوره آقایان قالیباف و زاکانی به محسن رضایی رسیدند و برای چهارمین بار در انتخابات ریاست ‌جمهوری ثبت نام کردند.

رکورد انتخابات

چه کسانی از دولت سیزدهم  و مجلس دوازدهم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کردند؟

یکی از نکات جالب توجه در ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری کاندیداتوری پنج نفر از اعضای کابینه دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی بود. سیدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین فردی بود که از کابینه پا به ساختمان وزارت کشور گذاشت و پس از او چهار نفر دیگر از اعضای کابینه همچون داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدصولت مرتضوی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید پا به این گردونه گذاشتند و شانس خود را برای راهیابی به پاستور محک زدند . از مجلس فعلی نیز  ۱۲ نفر  از جمله رئیس و نایب رئیس مجلس اعلام کاندیداتوری کرده اند.

اسماعیلی

سرپرست  دولت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرد

در حالی که در ایام ثبت نام بسیاری از رسانه ها خبر از حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در خیابان فاطمی برای اعلام کاندیداتوری می‌دادند سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت طی روایتی متذکر شد که بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی رهبر معظم انقلاب، مخبر را به عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مسئول اداره دولت منصوب کردند و وی علی رغم اصرارهای بسیار ثبت نام نمی‌کند چرا که مخبر خود را متعهد می‌دانست که بار مسئولیتی را که با فقدان آیت‌الله رئیسی به دوش گرفته است، به انتها برساند تا درگیرشدن در جریان رقابت، او را از ادای تکلیف نسبت به مردم بزرگوار ایران اسلامی و روح شهید خدمت باز ندارد؛ زیرا ورود به رقابت‌های انتخاباتی، بگومگو‌های سیاسی و ... ممکن بود به اداره بی‌طرفانه دولت و نیز برگزاری انتخابات آسیب بزند و باعث کندی یا توقف انجام امور کشور و خدمت به مردم شود.

مخبر

جوان‌ترین و پیرترین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی بودند ؟

علی صوفی وزیر کار دولت اصلاحات که متولد سال ۱۳۲۸ است مسن ترین فرد ثبت نام کننده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و سیده حمیده زرابادی نماینده مجلس سابق که هر دو متولد سال ۱۳۵۹ هستند عنوان جوانترین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به خود اختصاص دادند.

بذرپاش

نمایندگان مجلس رکورد ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را جابه جا کردند!

شاخصه مهم ثبت نام این دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور چشمگیر نمایندگان مجلس یازدهم بود چه آنهایی که نماینده فعلی هستند و یا برخی از رد صلاحیت شدگان و کسانی هم که از رقابت باز ماندند در پشت تریبون پر میکروفن وزارت کشور حضور یافته و از برنامه های خود در پنج دقیقه سخن گفتند. در این دوره بیش از ۲۰ نفر از بازماندگان بهارستان در سودای پاستور خود را به میدان فاطمی رسانده و با حضور در ستاد انتخابات کشور آمادگی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کردند و در مجموع ۵۲ نفر از ثبت نام کنندگان از مجموع ۸۰ نفر نمایندگان فعلی و سابق خانه ملت بودند.

نمایندگان

چهره خاص و غیرمنتظره خیابان فاطمی که بود؟

احتمالا عنوان عجیب ترین و غیر منتظره ترین ثبت نام انتخاباتی به سردار وحید حقانیان تعلق می‌گیرد فردی که تا زمان حضورش در ساختمان وزارت کشور در هیچ یک از محافل رسانه ای و حزبی درباره حضورش صحبتی به میان نیامده بود. او پس از حضور در ستاد انتخابات و نهایی کردن فرآیند ثبت نام خود در جمع خبرنگاران گفت که عضو هیچ حزب و جناحی نیست اما با آنها تعامل خواهد کرد و در ضمن با تصمیم شخصی خود پا به عرصه انتخابات گذاشته است .

وحید حقانیان

ماجرای حضور برادر رئیس‌جمهور شهید در ساختمان وزارت کشور چه بود ؟

سید علی رییس الساداتی برادر رئیس جمهور شهید کشورمان با حضور در ساختمان وزارت کشور قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را داشت اما به دلیل نداشتن شرایط لازم موفق به نهایی کردن ثبت نام خود نشد.

برادر رئیس جمهور

لاریجانی با اسنپ آمد یا تپسی؟

یکی دیگر از ثبت‌نام‌های پر حاشیه این دوره ثبت نام علی لاریجانی رئیس مجلس سابق بود. این سومین بار است که او تصمیم می‌گیرد تا شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری محک بزند. نخستین بار سال ۸۴ بود که پا یه میدان گذاشت و شکست خورد همچنین او در سال ۱۴۰۰ نیز اعلام کاندیداتوری کرد که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد‌. 

 او پنجشنبه گذشته در شبکه اجتماعی ایکس مسیر خود تا وزارت کشور و ساختمان پاستور را مشخص کرد و نوشت (بدون شما به مقصد نمی‌رسیم ) و همین مطلب باعث شد تا خبرنگاران در حاشیه ثبت نام او سوالاتی مانند با اسنپ آمدید یا تپسی را از او سوال کنند. البته این ثبت نام حواشی دیگری نیز داشت که یکی از آنها شناسنامه وی بود که موقعی که آن را جلوی دوربین رسانه ها گرفت مشخص شد که وی متولد عراق است.

همچنین او پس از ثبت نام در شبکه اجتماعی ایکس در توئیتی دیگر از شعار انتخاباتی خود رونمایی کرد و نوشت: «برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ #ارتفاع_بگیریم .. ملت قوی، دولت زمینه‌ساز». استفاده از این هشتگ با حاشیه‌هایی همراه بود.

برخی وی را به اخلاق‌مداری و عدم تخریب رقبا تشویق کردند و نوشتند با طعنه و کنایه دستاوردهای بزرگ دولت را کمرنگ نکنید. کیهان هم در واکنش به لاریجانی نوشت: «آقای لاریجانی در سخنرانی خود هنگام ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفته‌اند: «برای عبور از موانع، باید از روش‌های منسوخ، ارتفاع بگیریم»....اما افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع!»

دامنه این واکنش‌ها به قدری گسترده شد که لاریجانی در توییتی دیگر نوشت: «ارتفاع بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است. برای رشد و توسعه کشور باید از مباحث تخریبی و سلبی ارتفاع بگیریم و برای یکبار هم که شده فضای انتخاباتی را معطوف به ترسیم مشکلات مردم و ارائه راه حل‌های واقعی آنان کنیم. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند. یاد و نام بلندشان گرامی و اندیشه اهریمنان و سوء استفاده کنندگان از نامشان ناکام.»

لاریجانی

*مرد پرحاشیه هم آمد!

در روز چهارم انتخابات حاشیه های احمدی نژاد زودتر از خودش به وزارت کشور رسید و او در میان موجی از هیاهو وارد ستاد انتخابات شد. او در صحبت با خبرنگاران و در صحبتی که به نظر می‌رسید نوعی کنایه به یکی از رقبای انتخاباتی اش باشد شناسنامه خود را نشان داد و گفت ساخت ایران است حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مرد پر هیاهو توسط شورای نگهبان تایید خواهد شد.

احمدی نژاد

حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت کدامین کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد و در آخر کدام نامزد با ارائه برنامه های مدون انتخاباتی به دور از زیر سوال بردن اخلاق اکثریت آرا را کسب و سکاندار دولت چهاردهم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اونایی که پشت احمدی نژادهستن وطرفداری میکنن ازطرف خودتون حرف بزنیدمابهش رآی نمیدیم چون اون احمدی نژادسابق نیست واینکه هرکسی خودش عقل داره به جای دیگران نظرندین
Iran (Islamic Republic of)
آتنا صالح
۲۳:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
کسی به جای دیگری مگه نظر قراره بده شما حتما اونجوری هستی الکی از طرف مردم نظر میدی.زنده باد احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ولی ما بهش رای می دیم

حتی از سال 88 هم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۰۱:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
فقط و فقط نه به احمدینژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای احمدی نژاد خوبه با تجربه هم هست.ولی اگه یه مقدار مواظب حرف زدنش باشه و دشمن تراشی نکنه خیلی خوب میشه.
قشر کارگر ،.کارمند،طبقه متوسط به پایین روستایی ها همه بهش رای میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مثل سید علی ساداتی کدوم مدیریت کلان داشته که حالا می خواد رئیس جمهور بشه ؟؟؟!!!!

حتی این آقا شاید نظریه پرداز خوبی هم نباشه

که اگه مدیریت کلان نداشته حداقل بگیم ی تئوریسین خوبی و می تونه با تئوری هاش کشور نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
به جای اینکه مقصدشان مردم باشه مقصدشان ریاسته احتمالا تاکسیشون مردمه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
درود بر شرف و مسئولیت پذیری آقای مخبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
عرضه همین مردپرحاشیه روتاحالاهیچکی نداشته خیلی خدمت کرده .اگه جراتشوداریدرد صلاحیتش نکنیدتاببینید........فقط دکتراحمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
احمدی نژاد بی قانون ترین فرد هست که بارها از قانون عبور کرده و پرحاشیه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
یا دکتر ( تنها دکتر محفل جناب احمدی نژاد هستند ) یا انتخابات 15%
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ریاست جمهوری را به اهلش بسپارید ،ملتم لطفا به کسی رأی دهید که کاربلد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
نه مثل یه مترسک بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اگر می خواهید انتخاب درستی داشته باشید

فقط تغییرات قیمت دلار تمامی رئیس جمهور های ایران را در شش سال اول با هم مقایسه کنید

بله احمدی نژاد تا سال هشتاد 89
که دولت های در سایه قدرتش را تضعیف نکرده بودند بالاترین ارزش را برای ریال به وجود آورده بود
و حتی بعد از آنهم با وجود دشمنان قدرت طلب اصولچرا و رذل و اصلاخ طلبان وطن فروش باز از همه آنها در پاس داشت ارزش پول ملی بالاتر بود
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
دوربر احمدی‌نژاد اعتقاد یاد به فالگیردعانویس وجادگری دارند تمامی ورشکسته های سیاسی ازقبیل ردصلاحیتها ورای نیاورده ارازل زنهای بی‌حجاب هنجارشکنی دوربرد او هستند همیشه میخواهد از سیاهی لشکر سوئ استفاده کن شورای نگهبان باید ردصلاحیت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
قالیباف تایید صلاحیت میشود ولی بعد از مناظره ها کنار می کشد
احمدی نژاد و لاریجانی و اکثر اصلاح طلب‌ها رد صلاحیت می‌شوند جلیلی رئیس جمهور می‌شود و راه شهید جمهور را ادامه می دهد
ان شاءالله

با احترام، علی قدسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
من اگه احمدی نژاد تایید نشه رای نمی دم

چون انتخابات را نمی بینم که بخوام در اون شرکت کنم

جهانگیری و احمدی نژاد تایید کنند

البته به اصلاح طلبان هم توصیه می کنم ظرفیت باخت را داشته باشند

به رای ملت احترام بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اگر ادعای انتخابات آزاد دارید اجازه بدید احمدی نژاد باشه برای رای گیری
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
که چی مملکت به گندبکشد مجامع بین لمللی مسغرمون بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
کشور نیاز به ارامش داره احمدی نژاد خودش بی ارامشی میاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
امیدوارم مردم این بار درست انتخاب کنن

یک نکته مهم :

عزیزان هر کس رو دیدید جریان دشمن یک پارچه داره اون رو میکوبه و مزدوران داخلیشون هم قطار شدن دارن همین کار رو میکنن بدونید اون بهترین گزینه ست تردید نکنید

کسی که ولایت مدار و با اخلاق ، انقلابی ، با تقوا ، پاک دست ، با دانش ، بابرنامه ، مردمی ، جهادگر باشه
فساد ستیز سر سخت باشه
و سرباز بی چون چرای رهبری باشه
با دشمنان سرسخت باشه
شجاع باشه
میدان و دیپلماسی رو هماهنگ جلو ببره

عزیزان چنین کسی هیچ وقت نه مملکت نه به ملت کوچیکترین آسیبی نمیرسونه و باعث عزت میشه

فرد اصلح را انتخاب کنید و دنبال بی اخلاقها و جریانهایی که دنبال حاشیه هستن نیوفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مگر تا الان درست انتخاب نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
دشمن شناسی هم شرط هست.اول باید دشمن رو شناخت بعد فرمایشات شما رو اجرایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
از سعید جلیلی نامی برده نشده!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ان شاالله احمدی نژاد تایید شه وبا رای مردم رییس جمهور شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
آنقدر احمدی نژاد لاریجانی قالیباف نکنه اینها به درد کشور نمیخوره
به نظر بنده ولی هر چه ملت بگویند قبول هست وحید حقانیان گزینه خوبی هست چون وابسته به هیچ گروهی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
منم نظر با وحید حقانیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
وحید حقانی کیه ؟؟؟

کدام مدیریت کلان داشته ؟؟؟!!

از کدام دانشگاه مدرک گرفته ؟؟؟

مدرکش چیه ؟؟؟

حال اگه اینقدر خوبه و استاده اجازه بدید در مناظره احمدی نژاد و جهانگیری را شکست دهد

در این صورت ما هم بهش رای می دیم

فک کردی حقانی برای تو مهمه برای ملت هم مهمه ؟؟؟

نه آقا اینطور نیست

هرکی در مناظرات بهترین راهکارها راذبرلی نحات کشور از فلاکت داشته باشه رای ملت بدست میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
وااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نه احمدی نژاد، نه لاریجانی، نه جلیلی ، نه قالیباف ،نه اصلاح طلبان، نه اصولگراها، نه حوزه ی علمیه امام صادقی ها و نه .... فقط مستقلین، جوان ، نخبه ، پاکدست، دلسوز، صادق ، با وجدان ،متخصص و دارای دکترای اقتصاد و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های دولتی بخصوص دانشگاه شریف . والسلام . نه دانشگاه آزاد و نه حوزه ی علمیه ی امام صادقی ها که اقتصاد و بورس را نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۲:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام مردم باید هوشیار باشد احمدی نژاد با جمع آوری افرادورشکسته سیاسی مثل رد صلاحیت‌ها برای رای نیاورده با استفادهتجمع افرادقول خرده تادستگاهای مربوطه تحت فشار قراردهند تا بنفع یک نماینده تایید صلاحیت بگیرندمردم نباید تجمع های غیرقانونی انجام ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
چرند می کی مردک

احمدی نژاد به تنهایی سه برابر بقیه کاندیداها رای داره

چون عامه ملت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بخدا اگر احمدی نژاد رد صلاحیت بشه دیگه هیچکدوم از کاندیدا به درد نمیخورن من که رای نمیدم احمدی نژاد رد بشه بریم به کی رای بدیم اخه به یه مشت مجلسی که فقط رفتن جیب خودشونو پر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ایمان اسدی
۲۳:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
درود بر احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
از این هیاهویی که نمایندگان ادوار گذشته و فعلی مجلس برای ثبت نام در انتخابات راه انداختند باید فهمید که خبری در راه است...
کاری با درستی یا غلطی نحوه مدیریت شهید رئیسی ندارم؛ اما یک اتفاق مهم در دولت ایشان این بود که می‌شود برای مردم کار کرد؛ می‌شود مقابل فساد و رانت و اختلاس و بسیاری از دیگر تخلافت را گرفت، می‌شود مقابل دشمن محکم ایساتد... و این همان اتفاقی بود که برای بسیاری ناخوشایند بود و کام بسیاری را تلخ کرده بود... حالا مردم باید در جایگاه مطالبه‌گری همین راه و خواسته را از رئیس جمهور یا بهتر بگوئیم نوکر جمهور و محترمانه‌تر خادم جمهور بعدی طلب کنند تا شاید راه بر قدرت طلبان و ثروت اندوزان و دشمن دوستان و به قول معروف رفیقان دزد و شریکان قافله بسته شود.... همه ما امید داریم که شورای نگهبان بدون مصلحت اندیشی و بدون چون و چرا افراد فاقد صلاحیت را مردود و افراد سالم و صالح و خادم را تایید نماید و بعد از آن امید به بصیرت و آگاهی و ایمان و اعقتاد قلبی مردم به خدای بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و متمدن داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
خادم بودن کار شورای نگهبان نیست

قانون شرایطی را برای کاندیداها در نظر گرفته

کار شورای نگهبان فقط و فقط مطابقت داشت فرد با آن بنده است نه بیشتر

بقیه موارد کار ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
کسانی که دارای فساد اقتصادی هستند و یا فرزندان خود را برای زندگی بهتر و امنیت و آزادی بیشتر به غرب فرستادند لیاقت نامزدی ریاست جمهوری را ندارند.
افسوس که چه کسانی میخواهند جای سید محرومان را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
تشنگان قدرت و پول ثبت نام کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اگه احمدی‌نژاد بود ما رای میدهم چون مسکن مهر؛سهام عدالت؛بیمه کارگران ساختمانی و یارانه‌ها را به مردم داد
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۱:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
تاحلا ضربه را از افراد ساده ضربه خوردیم هنوز هم کتک تورمهای احمدی‌نژاد میخوریم علت اصلی اغتشاشات سال 84 مقصر این احمدنژاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
عزیز جان به هیچ کس تهمت و افترا نزن.آخرش تو یه وجب جا می‌خوایم بخوابیم.ارزش نداره.زندگی یه روز تموم میشه باید بریم اونور جواب پس بدیم.به فکر آخرتت باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
هر چه کشور ضربه میخوره مال احمدی نژاد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
احمدی نژاد الان اون احمدی نژاد دوره اول نیست.اشتباه محضه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
استاد حسنی اغتشاشات سال ۸۸ بود نه ۸۴ درضمن استارت اشرافی گری و تورم در دولت هاشمی زده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اگه یه کم اندیشه وفکر رادبه کار بگیری متوجه میشی بد اخلاقی فساد اشوبها هرج ومرج وگرونی دلار واقام هم از زمان شوم این اقا شروع شد حالا هم اومده تا چه تائید بشه چه نه بلوا واشوب به پا کنه از هزار تا دشمن بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مال ارث پدرش نبوده مال ملت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
آشوب مال اصلاح طلبان وطن فروشه که ظرفیت باخت را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
شبکه اجتماعی ایکس و پیام آقای لاریجانی مگر این شبکه ها با فیلتر شکن باز نمی شوند و اینها که قوانین کشور را قبول ندارند چرا برا مردم نسخه می پیچند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
فیلتر برای مردم عامی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
از همه ۸۰ نفر بپرسید که اگر به گفته خودشان شیفتگان خدمت هستند نه تشنگان قدرت:
حاضرند برای خدمت به مردم ۴سال بدون حقوق به مردم خدمت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
حقوق که برای اینا معنی نداره،اینا اصلا برای حقوق که نمیان از رانت و قدرت استفاده میکنند، قدرت که باشه از راههای دیگه مالی هم حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
احمدی‌نژاد بدون حقوق کار میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
انقدر پول توش هست که حقوق توش پول توجیبی هم حساب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
تو هنوز نمیدونی به یک نماینده مجلس افشاگری کرد پیشنهاد یک امضا در مقابل ۲۰۰ میلیارد داده بودن ،البته قبول نکرده بود ، حالا اون نماینده مجلس بود عقل شما اینجوریه میگه حقوق نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
هیچکدام از چهره های فوق آتشی ندارند که تنوری را داغ کنند به نظر من اگر ظریف یا سید محمدخاتمی ثبت نام می کردند بهتر بود آنها می توانستند گرهی از مشکلات باز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۱:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ما نمی خواهیم تابع دستورامریکا نشست برخواست.داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
خاتمی رئیس جمهور بوده ظریف بهتر بود برای کشور نمی‌دانم چی شد نیامد در این شرایط باید می‌آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اینها مساوی هستند با واویلا و وامصیبتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
این دونفر عاقل تر از این حرف ها هستند که خودشان درگیر این بچه بازی ها سیاسی کنند اصلا این دو نفر خودشان راهم ردیف هفتاد نماینده خودشیفته ‌اعتماد به نفس کاذب قرار نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
همه خودشان را نشان داده اند.دیگر گول لفاظی و سخن پرانی را نخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
من ۳۰ سال معلم بودم تنها دوره ای که حقوق ماهیانه فرهنگیان با تاخیر بسیار زیاد و حتی عیدی بعد از سیزده واریز شد دوره خاتمی بود با گفتمان خودش نفت رو به ۱۲ دلار رسوند در حالیکه ۳۳ دلار از هاشمی تحویل گرفت.
همش میگفت جامعه مدنی خدا وکیلی نه خودش می فهمید چی میگه نه شنوندگان واقعا ۸ سال کشور رو بر باد داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ولی ما ملت نظرمون اینکه که ظریف و خاتمی باید باید با احمدی نژاد در مناظره انتخاباتی شرکت کنند تا حقایق برای ملت روشن شود
و خائن و خادم برای ملت عیان شود

بله شما وطن فروشان چرا فقط می گید باید تنها خاتمی یا ظریف تایید شود !؟؟؟؟؟!!

چرا نمی خوابد انتخابات رقابتی باشد؟؟؟!!!

برای اینکه راحت تر بتونید وطن را به اجنبی بفروشید ؟؟؟!؟!
نگ بر شما وطن فروشان مبتذل که که اعتقادی بع رای ملت ندارید
و ظرفیت باخت را ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
قرار نیست گرهی باز بشه قراره یک نفر واسه چهارسال بیاد پوتین از هشت متری یک میز بهش دستور بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جای زخمهایی که ارباب اصلاحات به فرهنگ ملت زده مونده، وضع اقتصادی و قدرت خرید ما دهکهای پایین هم بهتر از الان نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مثلا ظریف مهندس نخبه است یا اقتصاد نخبه ؟؟؟

و یا سید محمد خاتمی ؟؟؟!!!

اینها با اقتصاد و مهندسی و صنعت بیگانه اند

باید مهندس نخبه که تئوریسین خوبی هم باشه یا اقتصادانی قوی که نظری پرداز خوبی هن باشه و با علوم مهندسی و صنعتی هم بیگانه نباشه رئیس جمهور بشند
چون چنین افراد نخبه ای می تونند فقر فلاکت را از کشور دور کنند

نن ظریف و یا خاتمی
آخرین اخبار