رشد ۶۶ درصدی ایجاد فضای آموزشی در لرستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: به لحاظ ایجاد کلاس درس ۵۷ درصد و از حیث ایجاد فضای آموزشی ۶۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم.

بهاروند ایرانیا ظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کمتربرخوردار و امر مدرسه‌سازی بوده است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس، امسال احداث یکصد مدرسه را در دستور کار قرار داده‌ایم بطوری‌که در هشت سال گذشته ۲۰۳ مدرسه در قالب ۹۲۶ کلاس درس در استان ساخته شده و این در حالی است که طی دو سال گذشته ۲۱۶ مدرسه در قالب ۶۹۰ کلاس درس در استان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه براساس سیاست دولت سیزدهم، نوسازی مدارس استان نیز تمرکز خود را در این دولت روی مناطق محروم استان گذاشته و به اندازه دو دولت گذشته در امر مدرسه‌سازی اقدامات زیادی انجام داده است، تصریح کرد: توسعه فضا‌های آموزشی و ورزشی، تجهیز مدارس و به ویژه هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش در همه نقاط استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار جزو راهبرد‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است.

بهاروند ایرانیا ادامه داد: سال گذشته با همت دولت سیزدهم و تلاش نوسازی مدارس لرستان موفق به تحویل ۱۰۴ پروژه آموزشی با ۳۰۷ کلاس درس با زیربنای ۳۳ هزار و ۷۳۵ مترمربع و تحویل ۱۱۲۱ مترمربع فضای ورزشی و ۱۵۳۶ مترمربع فضای پرورشی به آموزش و پرورش استان شده است.

وی بیان کرد: به لحاظ ایجاد کلاس درس ۵۷ درصد، از حیث فضای آموزشی ۶۶ درصد و از لحاظ فضای ورزشی ۹۳ درصد رشد کمی را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تصریح کرد: سال‌گذشته در راستای تجهیز هنرستان و مدارس استان با اعتباری بالغ بر۲۲ میلیارد تومان تجهیزات تخصصی برای رشته‌های مختلف هنرستانی و نیز اقلام آموزشی شامل میز و نیمکت دانش‌آموزی، رایانه، میز و صندلی آموزگار، تخته سبز و سفید، کمد کتابخانه، صندلی سایت کامپیوتر، میز کامپیوتر، پرینتر، فتوکپی و دیتا پروژکتور برای مدارس لرستان خریداری و تحویل شده است.

بهاروند ایرانیا خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی، رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی و ایجاد نشاط در مناطق کمتر برخوردار مهم‌ترین هدفی است که با اعطای این تجهیزات آموزشی دنبال شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز استان با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز لرستان در تجهیز فضا‌های آموزشی گفت: خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز در سال ۱۴۰۲ با مشارکتی به میزان ۱۶۳میلیارد تومان در احداث مدارس استان ضمن ایفای صددرصدی تعهدات پیش‌بینی شده در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، در تحویل ۲۰۹ پروژه با ۳۵۰ کلاس درس به دانش‌آموزان همیشه یاریگر نوسازی مدارس استان بودند.

 

برچسب ها: مدارس ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.