رئیس ستاد انتخابات رادیو ایران:

هنوز تکلیف پخش مناظرات از طریق شبکه‌های رادیویی مشخص نیست

داداشی گفت: ما در رادیو ایران منتظریم یکی از آن شبکه‌هایی باشیم که بتوانیم مناظره‌های تلویزیونی را به صورت رادیویی پخش کنیم.

کاظم داداشی، رئیس ستاد انتخابات رادیو ایران در شبکه خبر درباره برنامه‌هایی که برای ایام انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده، گفت: ما در رادیو ایران دو راهبرد رقابت و مشارکت را بیش از هر راهبرد مدنظر قرار دادیم. برنامه‌های رادیو ایران از هفته گذشته آغاز شد و برای برنامه‌هایی همچون «راه شب»، «سلام صبح بخیر»، «نمودار» ماموریت‌هایی تعریف شد. 

داداشی ادامه داد: تا زمانی که به روز انتخابات برسیم، بخشی از برنامه‌های روتین شبکه مانند برنامه «ایران امروز»، «با ایرانیاران» و «دستور کار» به شکل ویژه منطبق بر انتخابات ریاست جمهوری پیش می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات رادیو ایران با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای مختص انتخابات ریاست جمهوری طراحی شده، توضیح داد: این ویژه برنامه‌ها در روز‌های هفتم و هشتم تیر روی موج رادیو ایران می‌روند. برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» را در هفتم تیر از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ۰۰:۰۰ بامداد روی آنتن خواهیم برد. تمام گروه‌های برنامه‌سازمان در پنج بخش درگیر این برنامه می‌شوند. ما سعی می‌کنیم از ظرفیت برنامه‌سازان شبکه اعم از گویندگان، تهیه‌کنندگان و سایر عوامل حداکثر استفاده را کنیم. برنامه «روز انتخاب» که مختص روز انتخابات است، از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح هشتم تیر تا ساعت ۰۰:۰۰ روانه آنتن خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که در رادیو ایران چه موضوعاتی را برای انتخابات انتخاب کردید؟ توضیح داد: هدف برنامه‌ها برجسته‌تر کردن رقابت در عین افزایش مشارکت است. مثلاً در برنامه «راه شب» این ماموریت به همکاران داده شده، که از طریق گزارش گرفتن به جلب مشارکت مردم دامن بزنند و نظرات مردم پیرامون انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده و توقعاتشان بیان شود. 

داداشی با اعلام این خبر که در حال آماده کردن یک مجموعه مستند شش قسمتی با عنوان «رئیسی عزیز» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم، افزود: در روز انتخابات این مستند را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد. رادیو ایران از آن دسته شبکه‌هایی است که در زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تکالیفی را به عهده دارد، که منتظر ابلاغ آن هستیم. منتظریم یکی از آن شبکه‌هایی باشیم که بتوانیم مناظره‌های تلویزیونی را به صورت رادیویی پخش کنیم. از طرفی، بجای اینکه هر شبکه رادیویی یک پویش مستقل برگزار کند، در معاونت صدا یک پویش جمعی خواهیم داشت و همه شبکه‌های رادیویی تلاش می‌کنند آن پویش را تا روز انتخابات پیش ببرند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار