جلوگیری از سقط ۹۱ جنین در استان اصفهان با اجرای طرح نفس

با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و ایجاد مراکز مشاوره، از سقط ۹۱ جنین در استان اصفهان جلوگیری شده است.

دبیرقرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به راه انداری سه مرکزنفس (نجات فرزندان سقط) دراستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره و کمک به خانواده‌هایی که به علت‌های مختلف تصمیم به سقط جنین می‌ گیرند، راه اندازی شده است.


حمید گله‌داری افزود: برنامه ریزی شده تا ۱۰ مرکز نفس در استان راه اندازی شود و تاکنون سه مرکز در شهر‌های اصفهان، مبارکه و نجف آباد، فعالیت خود را آغاز کرده است.


او با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته، از ۶۷ مورد مشاوره در مراکز نفس،۴۷ مورد به انصراف از سقط منجر شده است، گفت: در مراکز بهداشت نیز از ۶۱ مورد مشاوره برای پیشگیری از سقط جنین ۴۴ مورد موفق بوده که این آمار مطلوبی است.


دبیرقرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه فعالیت مراکز نفس ارتباطی با «سقط درمانی» ندارد، گفت: اگر پزشک متخصص تشخیص دهد که جنین در شکم مادر با مشکل مواجه است، سقط درمانی با مجوز پزشکی قانونی اجرا می‌شود.


گله داری با اشاره به تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از سقط عمدی افزود: دو مرکز (دفتر کار) غیر مجاز که در زمینه سقط جنین فعالیت می‌کردند، پارسال در اصفهان شناسایی ومهرو موم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.