قاچاقچیان اشیای تاریخی در دام پلیس آذرشهر

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از دستگیری قاچاقچیان اشیای تاریخی اصل و غیراصل در شهرستان آذرشهر خبر داد.

 سرهنگ زینالی گفت: به دنبال تردد خودروی مشکوکی در آذرشهر ماموران انتظامی این شهرستان با اخذ دستور مقام قضایی اقدام به توقف و بازرسی از این خودرو کردند و ۱۸ قلم شی با قدمت دوره معاصر یافتند.

وی اظهار کرد: تعداد یک قلم مجسمه سنگی سرگوزن از جنس مواد ترکیبی غیراصل و یک قلم مجسمه سنگی مورچه‌خوار از جنس سنگ سیاه غیراصل در جریان این بازرسی به عنوان اشیای تاریخی غیراصل کشف و ضبط شد.

سرهنگ زینالی ادامه داد: همچنین تعداد یک قلم سماور ذغالی برنجی، سه عدد آویز فلزی و سنگی با نگین‌های تزئینی، ۶ قطعه سنگ ایرانی سفید، ۲ عدد تسبیح سنگی، یک عدد قلوه سنگ رودخانه‌ای، یک عدد سنگ تخم‌مرغی و تعداد ۲ قلم کاسه صمغی از جنس مواد ترکیبی که همگی با قدمتی مرتبط به دوران معاصر در جریان بازرسی از خودروی فوق توسط عوامل انتظامی آذرشهر کشف و ضبط شد.

 وی گفت:در این رابطه ۲ نفر متهم شامل راننده و سرنشین خودرو به همراه اشیای تاریخی اصل و غیراصل دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی موضوع را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.