تحویل ۴۳درصد گندم خریداری شده در اصفهان به کارخانه‌های آرد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۴۳درصد گندم خریداری شده در اصفهان به کارخانه‌های آرد تحویل داده شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۴۳ درصد از محصولات گندم استان که از اردیبهشت امسال تاکنون بصورت تضمینی خریداری شده است به کارخانه‌های آردسازی تحویل داده شد.

محسن ضیائی افزود: فصل خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز و از شروع فصل خرید گندم تاکنون حدود هفت هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، اردستان و هرند خریداری شده است.

او ادامه داد: حدود سه هزار تن از گندم خریداری شده به چهار کارخانه آردسازی استان حمل شده است.

ضیایی خاطرنشان کرد: هزار و ۳۵۰ محموله گندم به ارزش یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از ابتدای فصل برداشت تاکنون به‌صورت تضمینی از کشاورزان شرق و شمال این استان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: این میزان گندم توسط ۶۷۰ کشاورز به مراکز خرید، تحویل داده شد.

ضیائی خاطرنشان کرد: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم امسال حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از ۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیم در استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی در این پیوند تجهیز و راه‌اندازی شده است.

 ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان آماده دریافت گندم کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می‌شود و به‌تدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و تا پایان شهریور ادامه دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.