گرد و غبار تابستانی مهمان استان مرکزی

جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی خبر از وجود گرد و غبارهای تابستانه می‌دهد.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: گرامیداشت هفته ملی محیط زیست با شعار ملی «سهم من در تداوم حیات» ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد ماه برگزار می‌شود. 
یوسفی افزود: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته از دستگاه‌های مختلف ارائه شد، در مجموع با توجه به مشکل تأمین اعتبارات هنوز به عملکرد ۱۰۰ درصدی دستگاه‌ها دست پیدا نکرده‌ایم، اما در مجموع ۵۴ جلسه مرتبط با کارگروه آلودگی هوای اراک برگزار شده است. 
او ادامه داد: سال گذشته مازوت سوزی ۵۰ درصد کاهش داشت، اما این مقدار کافی نیست و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد. 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: در راستای تأمین سوخت برای نیروگاه مقرر شد از سوی وزارت نفت و نیرو اقدامات لازم انجام شود. 
یوسفی با اشاره به انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: برنامه ریزی و واگذاری برای سرمایه گذاری هزار و ۶۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دستور کار است تا این مهم پیگیری شود. 
او عنوان کرد: در سال جاری در مجموع دو روز هوای پاک، ۷۴ روز هوای سالم و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است. 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی در خصوص گرد و غبار و آلودگی‌های صنعتی در اراک نیز گفت: در راستای مهار مراکز غبار در داخل شهر اراک، مقرر شد منابع اعتباری لازم تأمین و ارتباطات با استان‌های همجوار نیز در خصوص مهار این پدیده انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
گرفتن جریمه سنگین از کسانی که درختان را قطع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
سهم من در تداوم حیات = درختکاری در حاشیه اتوبان اراک ملایر و آبیاری درختان و حفظ و حراست از درختان موجود _ استفاده از قطار به جای استفاده از خودرو تک سرنشین _ سرمایه گذاری در طرح های توسعه ریلی خصوصا احداث راه آهن ملایر _ همدان که باعث کاهش تردد خودروها در جاده و کاهش آلودگی هوا و تصادفات میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
کاشت درختان سنجد و توت و زبان گنجشک در حاشیه کویر میقان برای جلوگیری از گسترش گرد و غبار کویر