تقویت جریانات شرقی بر روی بیابان‌های مرکزی کشور منجر به افزایش امکان خیزش و انتقال گردوخاک به مناطق شمالی استان خواهد شد.

 

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: بررسی و تحلیل آخرین خروجی الگوهای پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد طی ۴۸ ساعت آینده تقویت جریانات شرقی بر روی بیابان‌های مرکزی کشور منجر به افزایش امکان خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان و کاهش کیفیت هوا در بعضی از ساعات به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد.
رضا مردای افزود: این شرایط تا پایان هفته برای مناطقی از استان به خصوص مناطق شمال استان تداوم خواهد یافت.
او گفت: از لحاظ دمایی بررسی حاکی از تداوم روند افزایش دما تا روز سه شنبه است به طوری که دمای هوا در مناطق مختلف استان بین ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد یافت و گرمای هوا کم و بیش تا پایان هفته تداوم خواهد یافت.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: بر این اساس روز گذشته هشدار سطح زرد شماره ۲۸ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا (سه شنبه) و همچنین افزایش دما و تداوم گرمای هوا تا پایان هفته صادر شده است.
مرادی افزود: به غیر از این از امروز تا انتهای هفته افزایش رطوبت جو موجب افزایش ابرناکی هوا به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در اغلب نقاط استان خواهد شد.

برچسب ها: بیابان ، گردو غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
تنها راه ممکن درختکاری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
باید گوگرد زدایی از گازوئیل تولیدی پالایشگاه امام خمینی شازند انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
درخت کاری بهترین حفاظ در مقابل ریزگردها و ذرات معلق