مخبر در گفت‌وگوی تلفنی با علی‌اف:

باز شدن پای رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود

مخبر گفت: دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت از طریق همکاری کشور‌های منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی بخشی از ناتو است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ضمن عرض تسلیت و ابراز همبستگی مجدد با دولت و ملت ایران، شهادت دکتر رئیسی را ضایعه‌ای بزرگ نه تنها برای ایران، بلکه برای همه کشور‌ها و ملت‌های مسلمان دانست.

سرپرست ریاست جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و ملت آذربایجان به مناسبت شهادت دکتر رئیسی و همراهانش، تاکید کرد: همانگونه که رئیس‌جمهور شهید دکتر رئیسی تاکید داشتند، ملت ایران و آذربایجان با یکدیگر پیوند‌های دینی، خویشاوندی و قلبی دارند که این پیوند ناگسستنی است.

مخبر همچنین تاکید کرد که از توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور شهید حمایت می‌کنیم و ضروری است این توافقات هر چه سریع‌تر اجرایی شوند.

مخبر همچنین تصریح کرد: دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفا از طریق همکاری کشور‌های منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به رایزنی‌ها و توافقات خود با رئیس‌جمهور شهید کشورمان در آخرین دیدار فیمابین، اجرایی شدن توافقات به دست آمده در آن نشست را موجب ارتقای روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: از جمله توافقاتی که در دیدار با شهید دکتر رئیسی داشتیم، بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران بود که به زودی انجام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که به همکاری‌های منطقه‌ای و پرهیز از حضور بیگانگان در منطقه متعهد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
مگه ایرانی مرده پای اسراییل ادمکش وسگ صفت جلاد پاش به منطقه باز بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
زدی تو خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
بیست ملیون دلار سهمیه سفر برای زائر کربلا و نجف را تور داخلی گرفته است و مادرم را در مسیر برگشت با اتوبوسی خراب و گرم برگردانده اند و سر لج بازی راننده و تور لیدر با رانندگی و ترمز سفت باعث زمین خوردن و کبود شدن کمر مادرم شده اند و هیچ مردی کاری نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس جمهور آذربایجان خود خواه است و به فکر ملتش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
الهام صهیونیست است.
ظهور صهیونیزم در قفقاز...!
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۲۱:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
هر کشوری که به آمریکاییها و انگلیسها و صهیونیست ها اجازه تاسیس پایگاه یا ورود به منطقه را بدهند مجرم هستند و باید پاسخگو باشند به هیچ عنوان جایگاه و پایگاهی برای دشمنان ملت ها نباشند که در آینده باری خودشان مشکلاتی درست میکنند به هوش باشید آقای اردوغان ،الهام علی اف و کشوره های عربی حاشیه خلیج فارس بدنامی برای خودتان درست نکنید و دشمن برادران خود نشوید تحرکات این دشمنان ملموس است و مورد ضربه قرار خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
این خودش از صد تا سگ یونیست خطرناک تر است الهام دست نشانده سگ یونیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۰:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : این یارو الهام الیف خیلی چشاش شور است رئیس جمهور محترم محبوب عزیز مردمی سید الشهدای خدمت و جمهور را این الهام الیف موذی صهیونیستی چش زخمش زد و باعث سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور فقید ایران اسلامی عزیزمان شد این الهام الیف کلا مضنون و متهم و مشکوک است اگه خواستید باز بروید به دیدنش قبلش دعای چش زخم شیطانی را با خود داشته باشید اسپند دود کنید صدقه بدهید چهار قل بخوانید آیت الکرسی بخوانید گوسفند بکشید نذر نیازمندان ایتام کنید تا از چشم زخم شیطانیش در امان بمانید اصلا قابل اعتماد اطمینان نیست مواظب باشید . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
الهام با سگیونیست ها ارتباط داره این آدم قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
علی اف نحس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
پسر خالم از بازی نات کوین یه 206 خرید ?
همستر از دست ندید اینم مثل نات کوینه سریع استارت کنین

مرحله بعدی نابود کردن جوان و اقتصاد ایرانی !؟ همچنان انفعال در برابر رمز ارز و بازارهای کثیف آمریکایی را شاهدیم
Germany
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار