۴۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان هزینه شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان باعث شد تا در بازه زمانی هشت ماهه بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در این منطقه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح شود.

 هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان و اختصاص اعتبارات خاص برای تمامی طرح‌های آبی از شمال تا جنوب این استان، باعث شد تا در بازه زمانی هشت ماهه بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در این منطقه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح شود.

وی  بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد شرایط ویژه‌ای در منطقه سیستان و زاهدان به وجود آمد که مصادف با شروع کار دولت سیزدهم شد.

وی افزود: در این رابطه برنامه ریزی دولت به نحوی بود که بتواند آب پایدار را برای مردم سیستان و بلوچستان تامین و نگرانی از بابت تامین آب آشامیدنی وجود نداشته باشد، از طرف دیگر با توجه به اینکه چاه نیمه‌ها را به دلیل عدم تحقق حقابه ایران از دست می‌دادیم و این باعث نگرانی شدید در سیستان و زاهدان شد بلافاصله مطالعات بهره مندی از آب‌های درون سازمانی در دستور کار قرار گرفت تا شرایط را تغییر دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مجموعه همکارانمان در سیستان و بلوچستان و جمع بندی و شناسایی منابع آب زیرزمینی در دشت های حرمک، هامون و شیله کار بسیار فشرده را برای حفر و تجهیز چاه‌ها شروع کردیم، حدود ۷۳ حلقه چاه حفاری و همزمان با آن خطوط برقرسانی، نیرو رسانی، خطوط فشار قوی و متوسط در دستورکار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پس از آن به منظور کیفی سازی آب از طریق سامانه‌های آب شیرین کن اقدام و از تیر ماه سال گذشته مطالعات طرح آب شیرین کن شروع شد تا در بازه هشت ماهه این طرح به همت دستگاه‌های اجرایی و مهندسی کشور و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، پیمانکاران، مهندسان و مشاوران کشور توانستیم به مرحله اجرا در بیاوریم و این آب شیرین کن را به مردم منطقه سیستان و زاهدان هدیه کنیم.

امینی گفت: با وجود اعتبارات محدود؛ اما با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور شهید که جهادی و شبانه روز پای کار بودند طرح آب شیرین کن به طور مستمر از طریق وزیر نیرو پیگیری و اعتبارات خاص برای تمامی طرح‌های آبی از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شد؛ که تنها برای طرح آب شیرین کن ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شد.

وی اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۲۸ ۲ هزار میلیارد ریال برای مجموعه آب شیرین کن و ۱۲ هزار میلیارد ریال برای حفر، تجهیز و نیرو رسانی به چاه‌ها در این منطقه هزینه شد.

برچسب ها: آبفا ، دولت سیزدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
فعلا که سیستان برای سالها آب داره به فکر انتقال آبش به یزد و کرمان باشن
آخرین اخبار