چهار هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت روستایی نیکشهر از آب پایدار بهره‌مند شدند

مدیر امور آب و فاضلاب نیکشهر از پایان آبرسانی سیار برای چهار هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت روستایی این شهرستان با تکمیل پروژه تأمین آب سه روستای بخش مرکزی خبر دادو گفت: این روستاها به همت دولت سیزدهم از آب پایدار بهره‌مند شدند.

رحمت‌الله هاشمزهی  اظهارکرد: برای آبرسانی به سه روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر، ۲۰ کیلومتر لوله در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو و با مشارکت خیران تأمین شده است.

وی افزود: پیش از این روستاهای رونگ، رمضان‌کلک و پیتاب فاقد شبکه و به صورت سقایی آبرسانی می‌شدند.

فرماندار نیکشهر نیز اظهار کرد: ۲۰۰ روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی پایدار هستند و چشم انتظار همت مسوولان آبفا در این زمینه هستند.

مجیب حسنی با اشاره به خشکسالی و مشکلات شدید مردم روستایی در حوزه کم آبی گفت: بیش از ۲۰۰ روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند و درخواست می‌شود در طرح جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان اعتبارات ویژه تخصیص داده شود و تمام این روستاها دارای شبکه آبرسانی و از آب شبانه روزی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: نیکشهر دارای ۳۳۵ روستا با جمعیت ۱۲۶ هزار نفر در قالب ۲۸ هزار خانوار است، و روستاها فاقد شبکه آبرسانی هستند و کمترین انتظار این است که در طرح جهاد آبرسانی تمامی روستاها آبرسانی شوند.

فرماندار نیکشهر با قدردانی از تلاش دولت برای کاهش مشکلات مردم در حوزه های مختلف، افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست ویژه داریم تا نیکشهر را هم از برکات جهاد آبرسانی بهره مند و تمامی روستاها را از آب و شبکه آبرسانی برخوردار کنند.

آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای نیکشهر

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۰۰ روستای نیکشهر بصورت سیار با ۶ تانکر ۱۲ هزار لیتری انجام می‌شود درخواست داریم تعداد تانکر آبرسانی سیار به ۲۰ دستگاه افزایش پیدا کند، افزود: اعتبارات حوزه آب و فاضلاب باید بیشتر و طرح های تعطیل شده حوزه آب و یا چند سال معطل مانده تخصیص اعتبار و سریعا اجرایی و تکمیل شوند.

حسنی بیان کرد: ۷۰۰ کیلومتر راه در بخش مرکزی نیکشهر خاکی و بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه در حوزه بخش آهوران و حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر راه در بخش بنت خاکی بوده که نیاز است تخصیص اعتبار و آسفالت شوند.

وی بر اتصال حداقل ۲۰۰ روستای فاقد اینترنت و جمعیت بالا به اینترنت پرسرعت ۴G، اجرای طرح هادی در ۲۵۰ روستا و ساخت حداقل ۵۰۰ کلاس درس برای رسیدن به سرانه استاندارد فضای آموزشی کشوری تاکید کرد و افزود: ورزشکاران حداقل ۱۰۰ روستای پرجمعیت درخواست ساخت زمین چمن مصنوعی دارند که امیدوارم مورد توجه قرار گرفته و مشکلات کاهش پیدا کنند.

فرماندار نیکشهر با اشاره به اینکه روستا باید محور توسعه و تمامی امکانات رفاهی و دولتی را داشته باشد و مردم مجبور به مهاجرت در شهرها نباشند. افزود: پذیرفتنی نیست که روستاهای پرجمعیت نیکشهر فاقد اینترنت پرسرعت، راه آسفالته مناسب، بدون کلاس یا مدرسه غیراستاندارد و بدون آب و طرح هادی باشد.

وی بر تکمیل طرح های نیمه تمام نیکشهر تاکید کرد و افزود: تمام توان خود را برای توسعه و آبادانی بکار خواهیم گرفت و از هیچ کوششی برای رفاه مردم دریغ نخواهیم کرد و قطعا با همت و اراده قوی مسوولان مسائل و مشکلات یاد شده حل و درد و رنج مردم کاهش خواهد یافت.

 
 

برچسب ها: فرمانداری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار