اهدای هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اهدای هزار جلد کتاب از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی قائنات خبر داد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی، هزار جلد کتاب به شهرستان قائنات اهدا کرد.

او افزود: کتاب‌های اهدایی از سوی این مجموعه با موضوعات متنوع و مختلف است و می‌تواند به غنی سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قائنات کمک کند.

حاجی بیان کرد: کتاب‌های اهدایی توسط این نهاد، پس از تأیید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان قرار می‌گیرد تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اهدا کرده است، عنوان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قریب به ۳۰۰ جلد کتاب نیز توسط انتشارات قلم چی و انتشارات پرستو به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

او با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، ادامه داد: طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

حاجی با اشاره به فعالیت ۷۲ باب کتابخانه عمومی نهادی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آنها بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.