واکنش صریح ابراهیم عزیزی به اقدام سیاسی آژانس:

دولت بلافاصله قانون لغو تحریم‌ها را اجرا کند

نماینده شیراز و زرقان در واکنش به قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: دولت بلافاصله باید قانون لغو تحریم‌ها را به صورت کامل اجرا کند.

ابراهیم عزیزی در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی آژانس که روز چهارشنبه با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد، گفت: قانون لغو تحریم‌ها در مجلس یازدهم برای چنین روز‌هایی تصویب شد لذا دولت باید هر چه زودتر در پاسخ به این اقدامات سیاسی، این قانون را اجرا کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این برخورد‌های سیاسی در حالی است که ایران در موافقت‌نامه پادمان جامع بین ایران و آژانس به صراحت بیان کرده شده حق حاکمیت خود برای اعتراض به لغو انتصاب بازرسان آژانس، نه تنها در زمان پیشنهاد انتصاب بلکه در هر زمان دیگری پس از انتصاب نیز را برای خود محفوظ می‌دارد.

عزیزی افزود: در حال حاضر تعداد کل ۱۲۰ بازرس منصوب شده برای ایران در اختیار آژانس است. این به وضوح نشان می‌دهد که ایران تمایل دارد آژانس را قادر سازد تا وظایف خود را با بهره‌مندی از بازرسان مختلف با تجربه انجام دهد.

او خاطرنشان کرد: در این قطعنامه پیشنهادی اروپایی‌ها همچنین ادعا شده که ایران تعهدات خود در زمینه پادمان‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نقض کرده است که کاملا خلاف واقع است.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود از جمله موافقت‌نامه پادمان جامع پایبند بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا آژانس بتواند به طور مؤثر فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود را در ایران انجام دهد.

عزیزی تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های غربی باید اجازه دهند آژانس نقش فنی و تخصصی خود را ادامه دهد و آن را به محل تسویه‌حساب سیاسی بدل نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار