ملزم بودن دریافت مجوز از شبکه دامپزشکی برای حمل طیور

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: دریافت مجوز از شبکه دامپزشکی برای حمل و نقل دام و طیور الزامی می‌باشد و با متخلفین برخورد می‌شود.

 محمود زین الدینی گفت: حمل و نقل دام‌ها بدون مجوز قرنطینه‌ای و نظارت دامپزشکی احتمال وقوع بیماری‌های دامی و واگیردار را افزایش می‌دهد و سرمایه‌های دامی و طیور را به خطر می‌اندازد.

وی بیان کرد: کلیه دامداران و مرغداران و سایر بهره برداران برای جابجایی دام یا طیور خود بایستی از شبکه دامپزشکی مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دریافت کنند.

زین الدینی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال بدون مجوز هر نوع دام «اعم از گاو، گوسفند، بز و شتر» در داخل و خارج از شهرستان اکیداً ممنوع است گفت: نگهداری، حمل و نقل و جابجایی کلیه دام‌های موجود اعم از سبک و سنگین مستلزم هویت گذاری و نصب پلاک بارکددار و اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه از شبکه دامپزشکی می‌باشد.

وی افزود: دامداران شهرستان بایستی به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی توجه کنند.

زین الدینی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر بهداشتی پیشگیرانه دامپزشکی با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول ازجمله فرماندهی انتظامی و پلیس راهور شهرستان انجام می‌شود افزود: حمل و نقل غیر مجاز دام و طیور احتمال انتقال بیماری‌های شایع مانند آنفلوانزای فوق حاد، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و سایر بیماری‌های واگیردار و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و ... را افزایش می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه کلیه محموله‌های دام، طیور، فراورده‌های خام دامی و ... در پست قرنطینه دامی در منطقه راین کنترل می‌شوند گفت: دامپزشکی شهرستان با افراد خاطی که توجهی به رعایت شرایط امنیت زیستی و بهداشتی نکرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی می‌کنند از طریق معرفی به مراجع قضایی برخورد می‌شود.

برچسب ها: دامپزشکی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار