زمینگیر شدن سارقان منزل

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منازل خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت  گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری و دستگیری مسلح منزل طی گشت زنی‌های مداوم، عوامل کلانتری ۱۰۷ فلسطین در خیابان "مفتح جنوبی" یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش به همراه راکب و ترک نشین با ظاهری نامتعارف را مشاهده کردند، که به طرز مشکوکی در حال پرسه زنی و زاغ زنی منازل بودند.

وی افزود: متهمان به محض اینکه متوجه حضور ماموران پلیس شدند به سرعت متواری شدند، ماموران دستور ایست را صادر نموده که متهمان بدون توجه به دستورات پلیس به فرار ادامه دادند. در حین تعقیب و گریز متهمان با استفاده از اسپری گاز اشک آور و پرت کردن اشیای آهنی سعی در اختلال در عملکرد دستگیری پلیس داشتند ولی ماموران پلیس با آمادگی هر چه تمام‌تر و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، موفق به متوقف کردن موتور سیکلت و دستگیری راکب شدند ولی ترک نشین موفق شد که متواری گردد.

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: یکی از ماموران پس از دستگیری راکب، جهت دستگیری ترک نشین اقدام به تعقیب وی نمود که متهم را در حال زورگیری از یک موتورسوار جهت سرقت موتورسیکلت وی و استفاده از آن برای فرار، مشاهده نمود و طی یک عملیات ضربتی متهم را زمینگیر کرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد متهمان ۳۰ الی ۳۵ ساله بوده که به ۱۰ فقره سرقت از منازل اعتراف نمودند. از متهمان آلات و ادوات سرقت از جمله انواع پیچ گوشتی، دیلم، انبردست، کاتر، زنجیر، تایلیور، توپی زن و همچنین اسپری گاز اشک آور کشف و توقیف شد. متهمان جهت ادامه روند رسیدگی قانونی با دستور قضائی تحویل پلیس آگاهی شدند.

سرهنگ قاسم پور در پایان به شهروندان در راستای جلوگیری از وقوع سرقت از منزل توصیه نمودند که در زمانی که خارج از منزل اوقات خود را به سر می‌برند از نگهداری اشیای قیمتی، جواهرآلات، وجه نقد، اسناد و مدارک مهم و لوازم الکترونیکی گران قیمت داخل منزل خودداری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار