ابراز نگرانی سازمان ملل از برخورد آمریکا با مهاجران

سازمان ملل متحد از محدودیت‌های جدید دولت آمریکا برای ورود مهاجران ابراز نگرانی کرد.

فرانس۲۴ نوشت: به تازگی بایدن به منظور خنثی کردن یکی از نقاط ضعف سیاسی خود در نبرد انتخاباتی علیه دونالد ترامپ، دستور داده‌است محدودیت‌های جدیدی برای مهاجران در مرز جنوبی آمریکا ایجاد شود.

این فرمان اجرایی، مهاجرانی را که به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، از درخواست پناهندگی منع می‌کند. زمانی که تعداد مهاجران از ۲۵۰۰ نفر در روز می‌گذرد پلیس دیگر اجازه ورود آنها را نمی‌دهد و همچنین بازگرداندن آنها به مکزیک را آسان‌تر می‌کند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «آژانس پناهندگان سازمان ملل، عمیقاً در مورد اقدامات جدید علیه پناهندگی توسط آمریکا که محدودیت های شدیدی را بر حق پناهندگی در این کشور اعمال می کند، نگران است.»

این سازمان افزود: «اقدامات جدید دسترسی به پناهندگی را برای بسیاری از افرادی که نیاز به حمایت بین‌المللی دارند و ممکن است اکنون خود را بدون گزینه مناسب برای جستجوی امنیت و حتی در خطر بازگرداندن بیابند، از بین می‌برد. هر فردی که ادعا می‌کند ترس موجهی از تحت تعقیب قرار گرفتن در کشور خود دارد، باید به قلمرو امن دسترسی داشته باشد و قبل از اینکه در معرض اخراج قرار گیرد، این ادعا مورد ارزیابی قرار گیرد.»

این بیانیه افزود: «ما از آمریکا می خواهیم که به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و از دولت می خواهیم در محدودیت هایی که حق اساسی پناهندگی را تضعیف می کند، تجدید نظر کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.