ناتو وجود برنامه برای اعزام نیرو به اوکراین را تکذیب کرد

دبیرکل ناتو امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که این ائتلاف هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای مبارزه با نیرو‌های روسیه ندارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که  هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیرو‌های ناتو در اوکراین وجود ندارد، زیرا بسیاری از اعضای آن پس از تهاجم روسیه به اوکراین تسلیحات ارائه کرده‌اند. 

براساس گزارش النشره، او که به فنلاند سفر کرده است، در ادامه اعلام کرد: متحدان غربی باید اطمینان حاصل کنند که شکاف‌ها در حمایت نظامی از اوکراین تکرار نمی‌شود. اوکراین به پاسخگویی متحدان ناتو از نظر حمایت نظامی نیاز دارد.

او طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار الکساندر استاب، رئیس‌جمهور فنلاند گفت: در ماه‌های گذشته ما شاهد برخی شکاف‌ها و برخی تاخیر‌ها در ارائه حمایت نظامی از اوکراین بوده‌ایم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

این درحالی است که کشور‌های غربی به تازگی شروع به حرف زدن درباره استفاده از سلاح‌های خود برای حمله به اهدافی در خاک روسیه کرده‌اند. در همین راستا اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این خصوص گفت: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های ارائه شده توسط غرب برای دفاع از خود در برابر حملاتی که از داخل روسیه، مانند حملاتی که علیه منطقه خارکف انجام می‌شود، استفاده کند.

با این وجود از سویی دیگر روسیه و مقامات آن نیز اعلام کردند که در این صورت غرب دچار اشتباه بزرگی می‌شود. ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه روز چهارشنبه هشدار داد که کشور‌های غربی که به اوکراین موشک‌های دوربرد می‌رسانند و اجازه می‌دهند از آنها برای حمله به داخل روسیه استفاده شود، گامی خطرناک برمی‌دارند که می‌تواند مسکو را به واکنش متقابل علیه اهداف غربی وادار کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
فقط یک سوال ناتو هزینه خودرا از کجا می آورد وبه نفع چه کسانی کارمیکندوروزانه چقدر در ناتو لام لام لام بازی میشود اما اوهیچی نیست حتی برای جنگیدن هم مفید نیست
آخرین اخبار