کانون پرورش فکری آذربایجان غربی، کودکان و نوجوان را تابستان سرگرم می کند

کانون پرورش فکری آذربایجان غربی، باشعار «تابستونتو بساز» کودکان و نوجوان استان را در تابستان امسال سرگرم می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برای تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در تابستان ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرنگاران شرکت کرد و از فعالیت ۳۵ مرکز ثابت، پستی و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و گفت: ۶۵ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستان پیش بینی شده است که به صورت مخاطب محوری،  نوجوان محوری و مرکز محوری به اجرا گذاشته می شود.

زهرا آبسوران با اشاره به آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» اظهار داشت: زنگ آغاز رسمی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در بیستم خرداد ماه به صدا در می‌آید.

وی از فعالیت ۲۳ مرکز ثابت و ۴ مرکز پستی و ۸ مرکز سیار در استان خبر داد و افزود: ۶۵ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است که از این تعداد ۵۹ فعالیت تخصصی است.

مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان مهم‌ترین برنامه‌های کانون را ذیل محور‌های فرهنگی کتاب و قصه عنوان کرد و گفت: همچنین محور‌های هنری کانون شامل انواع و اقسام کارگاه‌ها از نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی است.

وی ادامه داد: در حوزه محور‌های ادبی فعالیت‌های کانون شامل داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق و فعالیت علمی نیز ذیل محور فرهنگی مانند رباتیک و چرتکه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: امسال برنامه‌های تابستانه با رویکرد‌های ویژه‌تری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود، ارتباط با خانواده‌ها و والدین، برگزاری انواع کارگاه‌های مشاوره، استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و گروه‌های مردم نهاد در برنامه‌های امسال پیش بینی شده است.

آبسوران بیان کرد: یکی‌از ضرورت‌های فهم بهتر مطالب برای کودکان تندخوانی است به همین منظور این مهم با هدف افزایش سواد رسانه خبرنگاری کودکان جزو سرفصل‌های برنامه تابستانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲هزار نفر عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰نفر عضو‌کانون یار استان هستندکه امسال افزایش کانون‌یار‌ها در دستور کار قرار دارد.

آب سوران به احکام جایگزین‌های مجازات حبس، اشاره کرد مرد و گفت: برای کمک به گسترش فعالیت‌های کانون تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این طریق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با مبالغ جمع آوری شده، برای کودکان و نوجوانان کتاب تهیه شده و کتابخانه‌های روستایی کم برخوردار تجهیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.