معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارتقای کیفیت تدریس و تحصیل تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ایران، در آیین نواختن زنگ جوانه‌ها در ارومیه گفت: دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور شناخته می‌شوند که این سرمایه‌ها در مدارس توسط اولیای تعلیم و تربیت در مدارس آموزش می‌بینند، اما برای به حرکت درآوردن چرخه‌های توسعه کشور باید تربیت این نسل به خوبی انجام شود. 

احمد محمودزاده ادامه داد: برای تربیت دانش‌آموزان، برای پیشرفت و تعالی کشور به هم‌افزایی و مشارکت همه نیازمندیم. تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنها با اقدامات وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست. همه به آموزش و پرورش برای تربیت بهتر دانش‌آموزان کمک کنند. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ایران تصریح کرد: وجود مدارس و امکانات فعلی نعمت بزرگی است که می‌طلبد دانش‌آموزان با استفاده درست از این امکانات موجود، برای ارتقای علمی تلاش کند. 

وی ادامه داد: کسب موفقیت‌های علمی دانش آموزان یکی از عوامل ترس دشمنان کشور است. دانش آموزان با قدرت تمام کلاس‌های درس و آموزش را جدی بگیرند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در خدمت دانش‌آموزان برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در جهت تعالی کشور است  اظهار کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و نوجوانان بایستی بر سه محور و موضوع اصلی "تحصیل، تهذیب و ورزش" متمرکز شوند.

محمودزاده با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش تمرکز خود را در کلاس بر این موضوعات قرار داده است و معلمان عزیز باید به این اصول متمرکز شوند گفت: تحصیل که محور اصلی برنامه‌های ماست، با شیوه‌های نوین تدریس و افزایش سطح کیفی تدریس توسط معلمان پیگیری می‌شود و امیدواریم که فرزندان عزیزمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این مقام وزارتی می گوید: محور دوم مورد تاکید رهبر انقلاب، موصوع تهذیب است که در کلاس درس و مدارس با مطالعات مفید و موثر فرهنگی و اعتقادی میسر خواهد بود. در این حوزه هم برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاثیرگذار است و می‌توان نتیجه مطلوب را از آن برگرفت.

معاون وزیر بیان کرد: در بخش سوم هم خوشبختانه شاهد ارتقای سطح ورزش چه از نظر تجهیزات و چه از نظر تدریس علوم ورزشی هستیم که این امر نوید دهنده روز‌های خوب در سیستم تعلیم و تربیت است.

وی گفت: دوران مدرسه بهترین ایام برای یادگیری است و باید از آن بیشترین بهره را برد. در این میان نقش اصلی با معلمان و عوامل اجرایی مدارس است که ارتباط مستقیم و بدون واسطه با دانش‌آموزان دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز تمام همّ و غمّ مجموعه آموزش و پرورش بر آغاز پرقدرت سال‌تحصیلی است که در همین راستا با تلاش همکاران مجموعه وزارت و استان‌ها، سال‌تحصیلی آرام و بدون دغدغه‌ای را آغاز می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ایران تاکید کرد: هم کیفیت تدریس و هم کیفیت تحصیل برای ما مهم است. در هر دو زمینه باید برنامه‌ریزی درست انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.