در نشست مشترک فرماندار شهرستان اسکو و نماینده حوزه انتخابیه تبریز در مجلس با دهیاران بخش مرکزی اسکو مسائل و مشکلات مربوط به روستا‌های این بخش بررسی شد.

فرماندار شهرستان اسکو  با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری در این شهرستان بر لزوم بهره گیری از این پتانسیل‌ها در جهت توسعه و آبادی روستا‌ها تاکید کرد و گفت: سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر از روستا‌های هدف گردشگری گنبرف، عنصرود و کندوان در بخش مرکزی بازدید می‌کند که این تعداد گردشگر می‌تواند ظرفیت خوبی برای عرضه محصولات تولیدی در زمینه دامی، کشاورزی، صنایع دستی و فراورده‌های تبدیلی برای روستائیان بوجود آورد.

 فیروزی اجرای شبکه فاضلاب روستایی در روستاهاتی بالادستی را یکی از خواسته‌ها و ضروریات منطقه عنوان کرد و افزود: اجرای این شبکه نیاز به اعتبارات کلان ملی داشته و همت مسئولین و پیگیری مستمر را می‌طلبد.

وی با اشاره به ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به عنوان اولین روستای گردشگری ایران توسط یونسکو بر لزوم حفظ این جایگاه تاکید کرد و گفت:لازم است استاندارد‌های گردشگری جهانی تا حد مقدور و بر حسب مقتضیات قانونی در این روستا اجرا شده و با معرفی بهتر این روستل نسبت به جذب بیشتر گردشگران خارجی اقدام کنیم.

رضا صدیقی نماینده حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه و آبادانی روستا‌ها تاکید کرد و افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌تواند در رونق اقتصادی فضا‌های گردشگری و توسعه آن نقش مهم ایفا کرده و بر اشتغال و تولید در روستا‌ها کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.