نماینده انگلیسی:

استفاده احتمالی از سلاح‌های انگلیسی در غزه باعث شرمساری است

نماینده پارلمان انگلیس استفاده احتمالی از سلاح‌های انگلیسی در غزه را محکوم کرد و آن را مایه شرمساری خواند.

یکی از نامزد‌های حزب کارگر در انتخابات عمومی آتی انگلیس، استفاده احتمالی از سلاح‌های ساخت این کشور در جنایات جنگی اسرائیل در غزه را پس از حمله هوایی (رژیم) اسرائیل به مدرسه سازمان ملل که ده‌ها نفر در آن مستقر بودند، محکوم کرد.

زارا سلطانا، که برای حفظ کرسی خود در کاونتری جنوبی در ۴ ژوئیه نامزد می‌شود، در پستی در ایکس گفت: "این مایه شرمساری است که از سلاح‌های ساخت انگلیس می‌توان برای ارتکاب چنین جنایاتی استفاده کرد."

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر که به طور گسترده گفته می‌شود نخست وزیر آینده خواهد بود، تحت فشار فزاینده‌ای برای توقف فروش تسلیحات به (رژیم) اسرائیل قرار گرفته است.

ماه گذشته، جاناتان اشورث، نماینده ارشد حزب کارگر، گفت که نمی‌خواهد شاهد استفاده از سلاح‌های انگلیسی در حمله اسرائیل به شهر رفح باشد.

حزب کارگر متعهد به توقف فروش اسلحه به اسرائیل در صورت پیروزی در انتخابات نشده است، اما متعهد شده است که صادرات را بررسی کرده و بر اساس به روزترین توصیه‌های حقوقی تصمیم گیری کند.

کارشناسان معتقدند که اگر انتخابات سراسری برگزار شود، حزب محافظه‌کار شکست سنگینی را تجربه خواهد کرد.

پروفسور مایکل تراشر انتخابات پژوه برجسته انگلیسی می‌گوید که تحلیل نتیجه انتخابات شورا‌ها پیچیده، اما آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که محبوبیت حزب محافظه‌کار از سال ۲۰۲۱ سقوط و در مقابل حزب کارگر اعتبار چشم‌گیری را کسب کرده است.

او گفت: «این خبر بسیار بدی برای محافظه‌کاران است، زیرا پیروزی آنها در انتخابات سال ۲۰۱۹ به لطف جلب حمایت مردمی بود که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به برگزیت رای دادند. اما آرای دیشب نشان می‌دهد در مناطق حامی برگزیت، رأی محافظه‌کاران حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است».

این تحلیل‌گر انگلیسی شرایط را مشابه سال ۱۹۹۸ تشبیه کرد که محبوبیت محافظه‌کاران به رهبری جان میجر در حدی سقوط کرد که حزب کارگر به رهبری تونی بلر موفق شد با کسب ۴۱۸ کرسی در انتخابات سراسری یک رکورد تاریخی ثبت کند.

وی بیان داشت: «اگر آرای محافظه‌کاران در انتخابات سراسری آتی تا این حد کم باشد، همین سرنوشت در انتظار آنها خواهد بود».

رهبر حزب کارگر انگلیس می‌گوید که دولت ریشی سوناک پشتوانه عمومی خود را از دست داده و باید انتخابات سراسری برگزار شود. او در پی تصاحب کرسی حوزه انتخابیه بلک‌پول توسط یکی از نمایندگان حزب کارگر گفت: «انتخابات میان‌دوره‌ای در این حوزه، پیام مستقیم به نخست وزیر است. مردم این منطقه از وضع آشفته و سیاست‌های شکست خورده دولت به ستوه آمده و خواهان تغییر هستند».

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار