ضرورت ارتقای شاخص سلامت در حوزه ایرانشهر

نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، راسک، بمپور در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر تخت بیمارستانی با شاخص‌های بهداشت و درمان کشور فاصله دارد .

رحمدل بامری نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، راسک، بمپور در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر تخت بیمارستانی با شاخص‌های بهداشت و درمان کشور فاصله دارد و نیاز است هر چه سریعتر ۹۷۴ تخت بیمارستانی برای ارتقای شاخص سلامت در حوزه ایرانشهر ایجاد شود.

وی در بازدید از طرح‌های بهداشتی منطقه بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های سرباز، بمپور، لاشار برای انجام امورات درمانی به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار عزیمت می‌کنند.

وی ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در شهرستان‌های سرباز، بمپور و دلگان، ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در لاشار، اضافه کردن ۱۰۰ تخت در بیمارستان ولایت راسک و افزایش ۶۴ تخت جدید در فنوج را از جمله درخواست‌های مهم مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر بزرگ عنوان کرد و افزود: کمبود‌های بهداشت و درمان به جد در مرکز کشور پیگیری می‌شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده سه رشته تحصیلی جدید شامل علوم تربیتی، گرایش آموزش و پرورش ابتدایی، علوم کامپیوتر، گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی و مدیریت ورزشی، گرایش سامان‌ها و باشگا‌های ورزشی در مقطع ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر اضافه شد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی هفت رشته دیگر در حال پیگیری است که تا پایان شهریور ماه محقق خواهد شد. رخداد این اتفاق مبارک در واحد دانشگاهی ایرانشهر از تعدد بار مراجعات به شهرستان‌ها یا استان‌های دیگر و صرف هزینه‌های کلان جهت تحصیل و فراگیری رشته‌های فوق در آن شهرستان‌ها جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بر گسترش کیفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با راه اندازی دانشکده‌های تخصصی دندانپزشکی و داروسازی با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی ماندگار در منطقه تاکید کرد و افزود: تسریع در راه اندازی بخش‌های فوق تخصصی گوارش، روماتولوژی، هماتولوژی بزرگسالان و خردسالان، قلب، غدد، کودکان جهت آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و ارائه خدمات بهینه از مطالبات مردم است و هم اینک متاسفانه به علت نبود این بخش‌ها بیشتر مراجعات مردم در سایر استان‌های برخوردار کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار