رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی فرش دستباف در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی در زنجیره ارزش تولید و فروش فرش دستباف در این استان خبر داد.

درویشعلی حسن‌زاده بهره‌برداری مناسب از منابع غنی صنایع فرهنگی برای ایجاد فرصت‌های رشد و توسعه هنر صنعت فرش دستبافت، ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی استعداد‌های خلاق و برقراری ارتباط با آنها را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی برشمرد و گفت: در قالب این جشنواره شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در حوزه زنجیره ارزش فرش دستباف دور هم جمع خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: نخبگان، مراکز علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های کارآفرینی و کسب و کار استان گلستان می‌توانند برای مشارکت در این رویداد اقدام کنند.

حسن‌زاده به‌کارگیری مواد اولیه فرش، ریسندگی و رنگرزی، طراحی فرش، تکنیک‌های کارآمد در چله‌دوانی، چله‌کشی و بافت، عملیات تکمیلی و مرمت فرش و کانال‌های فروش داخلی و نفوذ در بازار جهانی را از محور‌های این رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی اعلام کرد.

به گفته وی؛ صاحبان ایده‌های برتر در جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی استان گلستان با حمایت مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران تجلیل می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان متذکر شد: از آنجا که فقدان رویکرد‌های نوآورانه و آگاهی از روش‌های خلق و ثبت‌نام‌های تجاری یکی از گلوگاه‌های تجاری‌سازی و انتفاع از ارزش حاصل از زحمات دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد- هنر فرش دستبافت است انتظار می‌رود با اجرای این برنامه‌ها، سطح کیفی و مهارتی فعالان و کارآفرینان زیست بوم فرش دستبافت در استان ارتقا یافته و منجر به ثروت‌آفرینی بیشتر برای اجزای زنجیره شود.

حسن‌زاده از تولید سالانه ۳۷ هزار متر مربع فرش دستباف در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: در استان گلستان ۳۰ هزار بافنده، فرش دست‌باف، گپه و تابلو فرش تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالان فرش دستباف گلستان در قالب ۲۵۰ شرکت تعاونی، بیشتر در گنبدکاووس، بندرترکمن، آق‌قلا و کلاله سکونت دارند، خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان حوزه صنعت فرش دستباف گلستان، تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و نیز تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش در این استان است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: فرش ، ایده پردازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.