پاسخ شهرداری قم به پویش تفکیک خانم‌ها و آقایان در اتوبوس‌های شهری قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم جداسازی آقایان و بانوان در اتوبوس‌ها را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست.

علی نیک،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در جوابیه ای با اشاره به انتشار پویشی با عنوان «جدا کردن قسمت خانم‌ها و آقایان در اتوبوس‌های شهری قم» تاکید کرد: سازمان اتوبوسرانی نیز مدت‌هاست پیگیر این مورد هست، اما انجام این مهم تنها در فضای فرهنگسازی امکان‌پذیر است.

وی افزود: سازمان به رانندگان ناوگان تاکید کرده اختلاط صندلی‌ها نباید صورت پذیرد و در صورت مشاهده باید به مسافران در نهایت احترام برای رعایت این موارد تذکر دهند.

نیک با اشاره به این که در قسمت بالای سر راننده و در بخش آقایان اتوبوس‌های استان دوربین تعبیه شده است؛ تصریح کرد: تمامی اتفاقات داخل اتوبوس به ویژه رفتار غیر محترمانه رانندگان با مسافران تحت مانیتورینگ بوده و هر گونه موارد خلاف موازین عرف یا بی احترامی حتما مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان این‌که شهر قم پایلوت خرید اتوبوس‌های رمپ دار برای استفاده جانبازان و معلولین است، اظهار کرد: شهر ما بیش‌ترین تعداد جانباز در میان دیگر شهر‌های کشور را دارد و باید فکری جدی برای رفاه این عزیزان کرد.

 وی با اشاره به پیشنهاد شهروندی مبنی بر استفاده از میله‌های اتوبوس‌های تندرو تهران در اتوبوس‌های قم برای مجزا سازی کامل بخش بانوان و آقایان در اتوبوس‌ها متذکر شد: با انجام این کار دیگر معلولین و جانبازان عزیز و افراد با نیاز‌های خاص امکان استفاده از اتوبوس‌های داخل شهری را ندارند چراکه برای انجام این کار رمپ‌ها باید برداشته شوند.

نیک با تاکید بر این‌که سازمان بازرسی استان قم نیز بر این مهم تاکید دارد، بیان کرد: سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای مجزاسازی بخش بانوان و آقایان انجام داد و در پایان در بررسی‌های علمی خود به این نتیجه رسید که برای انجام این امر باید فرهنگسازی صورت گیرد.

 وی با بیان این که بیش‌تر، بانوان مسن که مشکل آسیب‌های جسمی دارند و امکان ایستادن ندارند از بخش آقایان استفاده می‌کنند، افزود: خود شهروندان باید با تذکر بجا و محترمانه، یکدیگر را از نشستن در بخش دیگر اتوبوس منع کنند.

 نیک با اشاره به این‌که رانندگان بار‌ها به همشهریان تذکر داده‌اند ولی با آنها بد برخورد شده است، تاکید کرد: موارد بسیاری هست که رانندگان بنا بر تاکید سازمان اتوبوسرانی این مهم را محترمانه تذکر می‌دهند، اما برخی شهروندان عملا به این مهم بی توجه اند.

 وی در پایان از شهروندان خواست تمامی انتقادات خود را در جهت پیشبرد موفقیت روزافزون سازمان اتوبوسرانی، به صورت روزانه از طریق کد‌های QR درج شده در اتوبوس‌ها با آنها در میان بگذارند. گفت و گویی که خواندید پیگیری پویش از مسئول مربوطه بود، اما شما در ادامه می‌توانید از این پویش حمایت کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
مسافر به حرف راننده گوش میدهد اما به تذکر همدیگه توجه نمی کنن ودرگیری ایجاد می شود.
آخرین اخبار