تعداد خطوط اتوبوس تندرو در قم افزایش می یابد

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: در تلاشیم خطوط فعال اتوبوس‌های تندرو را در سطح شهر قم افزایش دهیم.

محمد عباسی،مدیرکل اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با اشاره به سیاست‌ها و مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم اظهار کرد: ایجاد شبکه معابر با ترافیک روان و ایمن یکی از اصول مهم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم است.

وی با تأکید بر اینکه روانی ترافیک و ایمنی معابر از اهداف اصلی در ایجاد شبکه معابر شهری است، افزود: ایجاد معبری با عرض زیاد موجب روان‌سازی ترافیک در شهر شده است، اما از طرفی با افزایش سرعت، ایمنی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم دسترسی آسان به شبکه معابر را یکی دیگر از اصول مهم در ایجاد شبکه معابر شهر قم دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی نشدن دسترسی ایمن و آسان در ایجاد شبکه معابر سبب نداشتن کارکرد مناسب برای شبکه می‌شود.

عباسی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی در معابر شهری، اضافه کرد: حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان جایگزین خودرو‌های شخصی در شبکه معابر و محسوب می‌شود و تلاش مجموعه مدیریت شهری شهر قم در راستای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان شبکه حمل‌ونقل عمومی نقش ویژه‌ای در سطح شهر قم دارد، تصریح کرد: در حال حاضر موفق به ایجاد حمل‌ونقل ریلی در شهر قم نشده‌ایم و تاکسی‌ها نیز به‌عنوان حمل‌ونقل لوکس و خصوصی محسوب می‌شود و به همین خاطر ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان شبکه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: با وجود کمبود اتوبوس در سطح شهر قم در تلاش هستیم تا اختلالی در سیستم حمل‌ونقلی ایجاد نشود.

عباسی افزایش استفاده شهروندان از وسیله‌های عمومی را از نتایج افزایش میل و رغبت عمومی دانست و گفت: در خطوط‌های فعال شهر همچون خط میدان سعیدی به میدان امام خمینی (ره) به‌عنوان شبکه مستقل و بلوار جمهوری به سمت شهرک پردیسان اتوبوس‌های تندرو فعال است و مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا پس از انجام مطالعه و بررسی محور‌های شهر، خطوط فعال اتوبوس‌های تندرو را در سطح شهر قم افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خطوط تند رو = دزدیدن خیابون مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چه ربطی داره
آخرین اخبار