فاز نخست نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد در حال آماده‌سازی برای تحویل

فرماندار اسدآباد گفت:اکنون بنیاد مسکن شهرستان در حال خاکبرداری، تسطیح و آماده‌سازی زمین برای تحویل به متقاضیان است.

حسین علی شرکایی افزود: در شهرستان اسدآباد ۴۶۶۶ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد، ۴۶۳۹ نفر به شهر اسدآباد، ۱۲ نفر شهر آجین و ۱۵ نفر به شهر پالیز اختصاص دارد.

شرکایی افزود: به جز این موارد تعداد ۵۹ نفر نیز مربوط به طرح اقدام ملی مسکن از دولت قبل بودند که در دولت قبل کاری برای آنان انجام نشده بود و در دولت سیزدهم زمین لازم تحویل آنان داده شد که در حال حاضر واحد‌های مسکونی ۲۶ نفر از آنان در حال بهره‌برداری بوده و مابقی آن نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت نیز این شهرستان دارای ۶۳۹ نفر متقاضی تایید نهایی شده بوده که از این ۴۶۵ نفر مربوط به قانون جوانی جمعیت و تعداد ۱۷۴ نفر مربوط به خانواده‌های چهار فرزندی بوده است. 

شرکایی همچنین خاطرنشان کرد: ۶۲۰ نفر از فرهنگیان در قالب ۱۴ هکتار از حدود ۱۲ سال پیش برای بحث مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کرده بودند که متأسفانه به دلایل مختلف مسکن این تعداد از فرهنگیان با مشکل مواجه شده بود و همچنان تا سال گذشته این مشکل به قوت خود باقی مانده بود، اما در سال گذشته در دولت سیزدهم پس از ۱۲ سال با همت و پیگیری نماینده سابق اسدآباد و نیز استاندار همدان این مشکل مرتفع شد، به طوری‌که مقرر شد این متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام لازم را انجام دهند و زمین مورد نیاز تحویل آنان داده و احداث واحد‌های مسکونی مورد نظر شروع شود.

شرکایی در ادامه با اشاره به تایید نهایی ۴۶۶۶ نفر متقاضی مسکن ملی در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد پس از شهر همدان و ملایر بیشترین آمار ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن را در سطح استان همدان داشته است.

وی ادامه داد: در همین رابطه مالکان ۱۴.۵ هکتار زمین جنب بیمارستان قائم (عج) شهر اسدآباد سند خود را به نام دولت انتقال دادند و کار‌های لازم آن انجام گرفت و در سوم شهریور ماه سال گذشته فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه ۸۶۷ نفر آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند، گفت: زمین تأمین شده در این نقطه شهر قرار است در قالب ۷۱ قطعه هشت نفره به متقاضیان تحویل و واگذار شود.

شرکایی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۸۰ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده این شهرستان پیامک واریز وجه ارسال شده است، اظهار کرد: ۲۱۳ نفر از این افراد که برای آنان پیامک ارسال شده باید تا هفدهم خرداد پول خود را واریز کنند در غیر این صورت از مابقی متقاضیان جایگزین آنان خواهد شد.

وی با اشاره به مسکن ملی در شهر پالیز گفت: در شهر پالیز نیز ۱۵ متقاضی تایید نهایی شده‌اند که ۱۵ قطعه زمین به این تعداد از افراد در حال واگذاری است و برای تمامی آنان پیامک واریز وجه ارسال شده و تاکنون دو نفر وجه خود را واریز کرده‌اند.

شرکایی یادآور شد: در شهر آجین نیز ۱۲ متقاضی تایید نهایی شده‌اند و پیامک واریز وجه برای آنان ارسال شده که تاکنون دو نفر از این متقاضیان وجه خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر پالیز و آجین طرح نهضت ملی به‌صورت ویلا ساخت خواهد بود، تصریح کرد: به استاندار همدان پیشنهاد داده‌ایم که زمین‌های مازاد طرح نهضت ملی مسکن شهر پالیز و آجین در صورت عدم استقبال متقاضان، به طرح جوانی جمعیت همان شهر اختصاص پیدا کند. 

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه در چندین نقطه دیگر برای تامین زمین نهضت ملی مسکن وارد معامله شده‌ایم، بیان کرد: ۳۳ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در منطقه شهراب اسدآباد وارد معامله شده‌ایم و در این رابطه چندین جلسه با مالکان زمین این نقطه از شهر تشکیل و برگزار شده و در حال انعقاد قرارداد هستیم تا این مالکان نسبت به واگذاری زمین اقدام کنند، سند را به نام دولت بزنند و حق سهمی که برای آنان در نظر گرفته‌ایم به آنان پرداخت شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری تامین ۱۵ هکتار زمین در اشترجین اسدآباد برای طرح نهضت ملی مسکن، یادآور شد: تعداد زیادی از مالکان این اراضی سند را به نام دولت انتقال داده‌اند، اما دو نفر اصلی از مالکان این اراضی دارای ۶۰ ورثه هستند که هر یک از آنان باید نسبت به انتقال زمین به دولت اقدام کنند که این امر زمان‌بر بوده، اما در حال انجام است.

شرکایی افزود: ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین هم در ادامه بلوار کشاورز شهر اسدآباد برای تامین زمین نهضت ملی مسکن وارد معامله شده‌ایم که ۱۸ هکتار آن از دادگستری مزایده برنده شده و دارای گیر حقوقی است که مشکل آن در حال مرتفع شدن است و با حل این مشکل در قالب یک شهرک بحث طرح نهضت ملی مسکن در این نقطه از شهر اجرا خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این یک زمین ۲۰ هکتاری و یک زمین ۷۰ هکتاری نیز در ادامه شهر پالیز برای طرح نهضت ملی مسکن در بادخوره در نظر گرفته‌ایم که کار‌های اولیه آن در حال انجام بوده و با تعیین تکلیف لازم به متقاضیان واگذار می‌شود. احتمالا در این نقطه از زمین‌های بادخوره به هر نفر یک قطعه زمین در قالب شهرک‌سازی واگذار شود.

برچسب ها: مسکن ملی ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.