سرلشکر سلامی:

جامعه‌ای که جوان نباشد میل به ایثار و فداکاری را از دست می‌دهد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر نرخ رشد جمعیت تصاعدی نشود جامعه پیر می‌شود، جامعه پیر محکوم به فناست.

 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز شنبه در همایش ملی جمعیت گفت: اینکه دشمنان هم نقطه مرکزی تهاجم خود را روی ذهن‌ها و قلب‌های جوانان ما گذاشته اند برای این است که می‌دانند همه واقعیت‌های بیرونی در کشور و جامعه بازتاب و پژواک واقعیت‌های درونی ذهن و قلب جوانان یک جامعه است.

وی گفت: انگیزه، شوق آفرینی، امید و حرکت همه از خصوصیات جامعه جوان است جامعه‌ای که جوان نباشد میل به ایثار و گذشت و فداکاری را از دست می‌دهد. با جامعه جوان و با نشاط همه مسائل حل می‌شود و جامعه استحکام پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان این که ما از همه گردن‌های سخت و از تمام بحران‌های بزرگ به قوت جوانان عبور کرده ایم و نه فقط جوانان به قوت جامعه جوان توانسته ایم عبور کنیم، افزود: ما جنگ را به لطف این جوانان به پیش بردیم. جنگ با جوانان پیش رفت. تحریم به قوت استعداد جوانان پرشور این سرزمین با شکست روبرو شد وگرنه دشمن غالب می‌شد.

وی ادامه داد: انقلاب ما به برکت جوانان پیروز شد. هر حادثه سختی را مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و بیماری به قوت جوانان مهار کرده ایم. بیماری کرونا را جوانان مدیریت و مهار کردند. سیل در خوزستان، گلستان، لرستان به وسیله جوانان مهار شد.

سرلشکر سلامی گفت: جامعه ما با قوت همین جوانان پیش می‌رود آنها هستند که معماران شخصیت و هویت و شاکله اصلی این جامعه در امروز و آینده هستند. یک جامعه پیر جامعه‌ای افسرده است, غم زده و کم تحرک و آسیب پذیر و شکست پذیر است. مگر می‌شود با جامعه پیر در مقابل این دنیای قدرتمند ایستاد. جامعه پیر محکوم به فنا است.

وی با تاکید بر این که مساله جوانی جمعیت برای سپاه یک مساله مهم است گفت: نبرد روی کاهش جمعیت سال‌ها و دهه‌ها است که برای ملت ما آغاز شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
سلام سردار
خواهشمندیم وام مسکن بسیجیان کد ۸۹ کرمانشاه را پرداخت کنین چون اکثرا مستاجر هستیم
آخرین اخبار