اجرای بیش از ۵ هزار شبکه گاز در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: درمجموع، ۵ هزار و ۵۸۶ کیلومتر شبکه گاز در این استان اجرایی شده که ۲ هزار و ۳۱۵ کیلومتر آن در دولت کنونی انجام شده است.

میرشکاری گفت: مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی به ۹ شهر در سیستان و بلوچستان، ۵۴۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همچنین، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه گازرسانی به ۱۳۰ روستا بوده که در مجموع این شهرها و روستاها، بیش از ۶۹ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

 وی افزود: وزارت نفت و صنعت گاز در دولت سیزدهم همسو با اهداف راهبردی خود به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به مناطق کم‌برخوردار کشور، پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را شتاب دادند؛ به طوری که اکنون، گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستای این استان تکمیل شده است است.

وی ادامه داد: گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، واحدهای گلخانه‌ای، دام و طیور و کوره‌های آجرپزی ضمن جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق سوخت مایع، سبب رونق اقتصادی منطقه نیز خواهد شد که این موضوع، به‌عنوان اولویت اصلی این شرکت در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به روند توسعه‌ای شبکه گاز و حل مسئله بسیار مهم انرژی واحدهای تولیدی در استان، استقبال بیشتری از سوی کارخانه‌ها و کارگاه‌های زیرمجموعه شهرک‌های صنعتی را شاهد باشیم که لازم است دستگاه‌های استانی ذیربط نسبت به این مهم، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس، تاکنون ۴۸۵۶ انشعاب رایگان به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد ریال برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا شده و به حدود ی۱۲۷۹ نفر کمک‌های بلاعوض به ارزش تقریبی ۵۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

میرشکاری گفت: همچنین با معرفی مشترکان و متقاضیان اشتراک گاز طبیعی به بانک‌های عامل، این افراد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند که تاکنون ۲۴ هزار و ۸۳۳ نفر برای دریافت وام قرض‌الحسنه گازکشی خانگی معرفی شده‌اند؛ این در حالی است که پیگیری‌های لازم با هدف افزایش سقف این وام‌ها در حال اقدام است. از دیگر برنامه‌های این شرکت نیز می‌توان به پرداخت تسهیلات در مبحث بهینه‌سازی مصرف انرژی (نصب پنجره‌های دوجداره و ...) اشاره کرد.

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار