ارتقای شاخص‌های سلامت با ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: ساخت و تکمیل پروژه مهم بهداشتی و درمانی می تواند شاخص های سلامت سواحل بلوچستان را ارتقا دهد.

جواد سپاهی  اظهار کرد:ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار در سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شده و تاکنون بدلیل عدم تخصیص اعتبار پیشرفتی نداشته است. 

وی افزود: برای حل دغدغه های مردم جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت ودرمان نیاز به یک خردجمعی است و علاوه بر اعتبارات دولتی خیران نیز بازوی توانمند توسعه منطقه هستند.

وی گفت: استقلال دانشکده علوم پزشکی یه اتفاق مهم و ماندگار در منطقه بلوچستان بود که این امر می تواند خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان را تسهیل کند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه کارهایی بسیار خوبی توسط دولت در چابهار انجام گرفته ولی شاخص ها هنوز پایین است و نیاز به یک خردجمعی ویک برنامه عملیاتی وایده های تحولگرا است، تصریح کرد: سفر سه بار وزیر بهداست به چابهار نشان از اهمیت موضوع بهداشت و توجه و لطف ایشان به مردم این خطه است و این سفرها باعت توسعه شاخص های بهداشت و درمان خواهد شد.

سپاهی خاطرنشان کرد: امروز در توسعه پیشرو هستیم و این پیشرو بودن در جنوب استان باید در عمل صورت گیرد و توسعه فرامنطقه ای در حوزه های مختلف را به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در چابهار گفت: ۲۰۰ تخت بیمارستانی در چابهار وجود دارد که این یک شاخص نگران کننده بوده اما برنامه ریزی وزارت بهداشت به سمت افزایش شاخص ها در کمترین زمان ممکن است.

وی ادامه داد: بیمارستان چابهار مشکلات زیادی دارد و گام به گام در حال حل این مشکلات برای کوتاه مدت بوده و در بلندمدت چابهار نیاز به چند بیمارستان دارد که پیگیر این امورات هستیم.

وی با اشاره به اینکه حاشیه ها کنار باید را بگذاریم و باید با یک خردجمعی، مشکلات را مرتفع کرده و این امر نیازمند همکاری وهمیاری تمامی مردم و تمامی دستگاه ها است، گفت: ساخت اورژانس سوانح وسوختگی نیز بسیار مهم است و این پروژه باید هرچه زودتر به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد، چراکه نیاز این منطقه است.

نماینده عالی دولت در چابهار ادامه داد: تکریم ارباب رجوع در اولویت مدیران باشد و در بیمارستان چابهار با توجه به انتظارات مردم و کرامت مردم با یک اخلاق درست عملیاتی شود، چون شخصا ایمان دارم که مردم صبور، متین، با فرهنگی داریم و با اخلاق اسلامی و دینی از مردم باید میزبانی کنیم.

سپاهی ادامه داد: ورود خیرین در حوزه بهداشت و درمان یکی از نیازهای توسعه این منطقه است و اگر خیرین بتواند در ساخت بیمارستان کمک حال بهداشت و درمان باشند این توسعه سرعت خواهد گرفت.

فرماندار چابهار گفت: در مرحله اول باید استحکام سازی بیمارستان امام علی(ع) را عملی کنیم تا بیمارستان۵۴۰ تختخوابی با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت آماده و افتتاح شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار