گزارشگر ویژه سازمان ملل: 

اسرائیل می‌توانست ماه‌ها پیش همه اسیران را «زنده و سالم» آزاد کند

گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات گفت که اسرائیل صد‌ها زن و کودک را قربانی ۴ اسیر اسرائیلی کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین گفت که آزادی چهار اسیر اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شدند نیازی به هزینه کردن (گرفتن) جان صد‌ها فلسطینی از جمله زنان و کودکان ندارد.

فرانچسکا آلبانیز در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «به خاطر چهار اسیر اسرائیلی که به «آرامش» رسیدند.»

وی افزود: «اسرائیل می توانست ۸ ماه پیش، زمانی که اولین توافق آتش بس و تبادل اسرا روی میز گذاشته شد، همه اسرا (فلسطینی) را، زنده و سالم آزاد کند.»

آلبانیز گفت: «اسرائیل به تخریب غزه و کشتارفلسطینیان ادامه می‌دهد. این نیت نسل کشی به عمل تبدیل شده است. اسرائیل از اسرا برای مشروعیت بخشیدن به کشتار، مجروح کردن، معلول کردن، گرسنگی دادن و آسیب رساندن به فلسطینیان در غزه استفاده کرده است.»

در جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه صد‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.تعداد شهدای عملیات نظامی اسرائیل در النصیرات که با هدف نجات چهار اسیر اسرائیلی انجام شده به ۲۳۶ نفر رسیده است. تعداد مجروحان حدود ۴۰۰ نفر گزارش شده است.

یکی از شاهدان این حمله به سی‌ان‌ان گفت: «حدود ۱۵۰ موشک در کمتر از ۱۰ دقیقه اردوگاه النصیرات را بمباران کردند، در حالی که ما فرار می‌کردیم، تعداد بیشتری از آنها در بخش بازار فرود آمد […]و اردوگاه را به جهنم روی زمین، تبدیل کرد.» 

النصیرات اخیراً مرکز تهاجمات نظامی اسرائیل بود. رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای را که توسط آنروا اداره می‌شد تخریب کرد.

مترجم : اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار