تکمیل ظرفیت مراکز خرید گندم و صف‌طولانی تحویل؛ مسئولان گلستان در پی تدبیر برای آسوده کردن خیال کشاورزان

صف‌های طولانی تحویل و تکمیل ظرفیت مراکز خرید گندم در گلستان مسئولان استان را بر آن داشت تا با تشکیل کارگروه خرید محصولات کشاورزی وضعیت حمل و نقل گندم را بررسی و برای آن چاره اندیشی کنند.

خرید گندم در گلستان به مرز ۸۰۰ هزار تن رسید و همین افزایش تولید از تکمیل ظرفیت مراکز خرید گندم و در پی آن معطلی کشاورزان برای تحویل در صف خرید تضمینی خبر می‌دهد.

دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان شامگاه شنبه نوزدهم خرداد در این جلسه تاکید کرد: با هدف تسریع در انتقال گندم از ظرفیت حمل و نقل استان‌های همجوار هم استفاده شود.

او از عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خواست رایزنی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گفته عادل مصدقی امسال ۹ هزار دستگاه خودرو برای حمل و نقل گندم در نظر گرفته شد که به نظر می‌رسد هنوز از ظرفیت این ناوگان به طور کامل استفاده نشده است.

مصدقی گفت: ۲۰۰ دستگاه جدید از فردا وارد چرخه حمل و نقل گندم می‌شود و از استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی هم ناوگان حمل و نقل وارد استان می‌شود.
مهری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان هم خواستار استفاده از ظرفیت حمل و نقل گلستان به طور کامل شد.

او گفت: برای کمتر شدن صف‌های تحویل گندم می‌توان از ظرفیت انبار‌های تعاون روستایی هم استفاده کرد.
در این جلسه برزعلی رییس جهاد کشاورزی گلستان از افزایش ۴۹ درصدی تولید گندم در گلستان خبر داد و گفت: جهش تولید گندم در سال جهش تولید محقق شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، ظرفیت بسیاری از مراکز خرید گندم تکمیل شده و یا همراه با صف طولانی است که در این شرایط کشاورزان مجبورند کرایه بیشتری به رانندگان کامیون بپردازند.

پیش بینی می‌شود امسال کشاورزان گلستانی حدود یک میلیون و دویست هزار تن گندم به مراکز خرید استان تحویل دهند.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار