داروهای بیماران شیمی درمانی در خراسان جنوبی تأمین شد

دارو‌های بیماران شیمی درمانی در تنها بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مهر خراسان جنوبی تأمین شد.

مرتاضی رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مهر خراسان جنوبی گفت: این بیمارستان به لحاظ تأمین داروی بیماران شیمی درمانی مشکلی ندارد و در حال حاضر تنها داروخانه این بیمارستان، دارو‌ها را تأمین کرده تا مشکل کمبود وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه ارزش این دارو‌ها ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است که از سوی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پرداخت شده است افزود: در گذشته بیماران به دلیل کمبود دارو و امکانات این بیمارستان به استان‌های مجاور برای درمان مراجعه می‌کردند که در حال حاضر در همین بیمارستان تحت مداوا قرار می‌گیرند.

مرتاضی در خصوص پرداخت هزینه درمان بیماران نیز بیان کرد: بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مهر استان تنها بیمارستان شیمی درمانی کشور است که از ۸ سال گذشته نظام سلامت در آن اجرا شده و بیماران  شیمی درمانی پول دارو و درمان را  پرداخت نمی‌کنند و  تنها ۵ تا  ۱۰ درصد مبلغ از بیماران سرپایی اخذ و پس از مدتی، بیمه هزینه آن را به این بیماران پرداخت می‌کند.

رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مهر خراسان جنوبی ادامه داد: براساس قانون نظام سلامت هزینه درمان از حدود دو سال گذشته برای بیماران صعب العلاج رایگان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.