منع قانونی پیگیری امور شهرداری و انتخابات برای شهردار تهران وجود ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: منع قانونی برای پیگیری امور شهرداری و کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری برای شهردار تهران وجود ندارد.

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در این جلسه ابتدا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گزارشی از محله‌گردی خود قرائت خواهد کرد. در ادامه تشکیل سازمان زنان و خانواده و گردشگری شهرداری تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک فوریت یکی از این موارد مصوب خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه چند گزارش حسابرسی نیز مورد بررسی اعضای شورا قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص اختلال به وجود آمده در خط سه مترو نیز گفت: اطلاعات دقیق در مورد اختلال در خط سه مترو قرار بود که داده شود و این مسئله بررسی خواهد شد و پس از آن اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص اخذ مرخصی توسط شهردار تهران برای پیگیری امور کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: هنگامی که شورای نگهبان نتایج صلاحیت‌ها را اعلام کرد شهردار تهران باید مرخصی بگیرد؛ چراکه دو کار را با هم نمی‌توان انجام داد. جانشین شهردار در ایام مرخصی امور را دنبال خواهد کرد و این مسئله پیچیده‌ای نیست.

وی تأکید کرد: شهردار تهران هر زمانی به این نتیجه برسد که فرصت نمی‌کند به کار‌های مجموعه شهرداری تهران رسیدگی کند باید مرخصی بگیرد. بی‌تردید انجام هم‌زمان امور شهرداری و شرکت در انتخابات یک مقدار مشکل است و شاید عملی نباشد، اما اگر بتواند هر دو را پیگیری کند مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

برچسب ها: شورای شهر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار