بیش از ۲۴ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

براساس اطلاعیه ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۲۴ درصد از زائران و عوامل حج امسال سرزمین وحی را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کردند.

 همه‌روزه تعدادی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده و به سمت مدینه منوره و ایران می‌روند.

گزارش دریافتی از ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ حاکی است ۲۱ هزار و ۳۲۷ نفر از حجاج و عوامل کاروان‌ها پس از انجام اعمال حج تمتع مکه مکرمه را ترک کرده و با ۹۲ پرواز از دو فرودگاه جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند.

این گزارش حاکی است تا پایان روز سه‌شنبه ۱۹ هزار و ۷۱۰ نفر در قالب ۱۲۴ کاروان از مدینه و ۱۶۱۷ نفر در قالب ۱۱ کاروان از فرودگاه جده راهی ایران شده‌اند.

براساس این گزارش، این تعداد بیش از ۲۴ درصد از ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های کشورمان در حج تمتع امسال است؛ همچنین در این اطلاعیه، تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام امشب ۵۴ هزارو ۲۷۰ نفر در قالب ۳۹۸ کاروان اعلام شده است.

ابن اطلاعیه می‌افزاید: تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم امشب به ۱۰ هزار و ۱۷۶ نفر در قالب ۷۳ کاروان می‌رسد.

پرواز‌های بازگشت حجاج به ایران از طریق دو فرودگاه جده ومدینه از جمعه اول تیرماه برابر با ۱۵ ذی‌الحجه به وقت عربستان آغاز شده است.

از مجموع ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیرو‌های ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

برچسب ها: حج تمتع ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار