میانگین سن ازدواج در کردستان بالاتر از میانگین کشوری / ۱۰ هزار کردستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج

میانگین سن ازدواج در استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان این مطلب گفت: بر اساس آمار موجود این میانگین در آقایان حدود ۲۸ سال و در خانم‌ها حدود ۲۴ سال است.

مجید اوج افزود: سه رکن حاکمیت و تسهیلگری برای ازدواج، خانواده‌ها و پایین آوردن سطح توقعات و خود جوانان و مسئولیت پذیریشان برای آغاز زندگی مشترک در وقوع امر ازدواج دخیل است.

وی با بیان اینکه جوانان بیکاری را عامل ازدواج نکردنشان می‌دانند افزود: افراد شاغل زیادی را هم داریم که ازدواج نکرده اند و باید دلیل آن بررسی شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان درباره اقدامات این معاونت برای تسهیلگری امر ازدواج در استان گفت: ارائه مشاوره رایگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و راه اندازی مراکز همسرگزینی در مریوان از جمله این اقدامات در سال گذشته است.

۱۰ هزار کردستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار ۴۸ نفر در سامانه بانک مرکزی برای اخذ تسهیلات وام ازدواج در استان کردستان ثبت نام کردند که ۱۷ هزار و ۱۷۵ نفر به میزان ۸۱ درصد تسهیلات دریافت کردند و مابقی در صف انتظار هستند.

اسماعیل حیدری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مبلغ ۶ میلیارد تسهیلات وام ازدواج دریافت کرده اند، افزود:  براساس آمار ثبت نامی های امسال، ۷ هزار نفر دیگر در نوبت دریافت وام هستند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: انتظار داریم بانک‌ها تا پایان تیر ماه مشکل گرفتن تسهیلات و در صف انتظار را کم کنند.

۱۹ خرداد امسال نخستین روز از ماه ذی الحجه مقارن با سالروز پیوند آسمانی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است.

از ۱۹ تا ۲۵ خرداد امسال نیز به هفته ازدواج نامگذاری شده است.

برچسب ها: وام ازدواج ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.