اعتراف سازمان ملل به نبود هیچ مکان امنی در غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در غزه نشان می‌دهد که هیچ نقطه امنی در این منطقه وجود ندارد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات نشان داد که در غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد. او همچنین خواستار پایان دادن به رنج جمعی شد.

براساس گزارش آناتولی،گریفیث در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس توجهات را به حملات اخیر رژیم به نوار غزه جلب کرد و مجددا خواستار پایان دادن به فجایع غزه شد. او در این خصوص گفت: کمپ آوارگان النصیرات به کانون شوک تبدیل شده است. غیرنظامیان در غزه همچنان از اتفاقی که در آنجا می‌افتد، رنج می‌برند.

گریفیث با تاکید بر اینکه امکانات بهداشتی و درمانی در غزه به نقطه پایانی رسیده است، افزود: وقتی می‌بینیم بیماران آلوده به خون در کف بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند، به یاد می‌آوریم که چگونه خدمات درمانی در غزه با طناب نازکی بسته شده است. این مقام سازمان ملل بر لزوم حمایت از همه غیرنظامیان تاکید کرد و گفت: این رنج جمعی باید پایان یابد و اکنون باید پایان یابد.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه اعلام کرد، روز شنبه، در پی حمله توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرت در غزه، ۲۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد این حملات را برای آزادسازی چهار اسیر صهیونیست انجام داده است.

از ۷ اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بیش از ۱۲۰ هزار شهیدو زخمی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند برجای گذاشته و حدود ۱۰ هزار تن تاکنون مفقود شده اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار