استاندار کردستان مطرح کرد

استفاده از ظرفیت شهرستان ها برای تامین زمین واحدهای دانش بنیان

زارعی کوشا گفت: برای تامین زمین فعالیت شرکت های دانش‌بنیان‌ها فقط به سنندج اکتفا نشود و از ظرفیت شهرستان‌ها در این زمینه بهره گرفته شود.

استاندار کردستان صبح امروز در جلسه ستاد توسعه دانش بنیان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای جبران کمبود فضا پارک و علم فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، از ظرفیت دیگر شهر‌های استان استفاده شود. 

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به جایگاه پایین پارک علم و فناوری استان در میان استان‌های دیگر، افزود: موضوع کمبود زمین پارک علم و فناوری استان، صرفا نباید برای ارتقاء این جایگاه باشد و کیفیت باید نشان‌دهنده کار باشد.

وی بر لزوم توسعه ذهنیت و تمرکز بر حوزه دانش بنیان در استان تاکید کرد و افزود: افق نگاه‌ها را باید در این زمینه وسیع‌تر کنیم.

استاندار کردستان به دیدار اخیر خود با استاندار سلیمانیه اشاره کرد و گفت: در این دیدار مسائل و مشکلات مشترک به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت ضمن اینکه در هفته جاری کمیته اجرایی مشترک در مرز باشماق با طرف عراقی برگزار می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات محصولات دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز با اشاره به اینکه ۱۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان تحت پوشش قرار دارد، افزود: از این تعداد برای ۳۰ واحد آن مشکلات فضا داریم و مکانی برای فعالیت نداریم.

بابک سوری  خاطرنشان کرد: میزان صادرات محصولات دانش بنیان استان در ۲ سال اخیر، ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی به پیگیری برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پارک اشاره داشت و ادامه داد: پنج مورد از اراضی در شهر سنندج و اختصاص به پارک علم و فناوری استان با کمک اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

برچسب ها: دانش بنیان ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار