ذخیره سازی ۵۵۰ نمونه خون بند ناف در قزوین

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: در یک سال گذشته ۵۵۰ نمونه خون بند ناف توسط مرکز جهاد دانشگاهی قزوین ذخیره شده است.

مرتضی سیاهکالی‌مرادی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جهاد دانشگاهی قزوین از سال ۹۲ تاکنون سه هزار نمونه خون بندناف را ذخیره کرده است، جفت و بند ناف هر ۲ در بدن مادر به جنین متصل هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته ۵۵۰ نمونه خون بند ناف توسط مرکز جهاد دانشگاهی قزوین ذخیره شده است.

به گفته وی، یکی از موهبت‌های الهی که خداوند در اختیار ما انسان‌ها قرار داده، سلول‌های بنیادینی است که از این سلول‌ها می‌توان در راستای سلامتی بهره‌مند شد.

سیاهکالی‌مرادی یادآور شد: هزینه اولیه برای ذخیره خون بندناف ۱۰۰ میلیون ریال است و متقاضیان برای نگهداری آن نیز سالانه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بایستی پرداخت کنند، هزینه ذخیره خون بندناف به صورت اقساط و تسهیلات بانکی نیز انجام می‌شود تا خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی برای ذخیره خون بندناف دچار مشکل نباشند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به اینکه امروز اقبال شهروندان برای ذخیره خون بندناف افزایش یافته است، افزود: مادران باردار که تمایل به ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان خود را دارند در هر ساعت از شبانه روز که جهت زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند، می‌توانند از خدمات مرکز درمان جهاد دانشگاهی در این زمینه بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.