با حضور استاندار خوزستان مشکل سرمایه در گردش و سرمایه اولیه تعدادی از شرکت های دانش بنیان استان مورد پیگیری قرار گرفت.

 علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان با بیان اینکه اراده همه ما رفع موانع شرکت های دانش بنیان است چرا که رشد و پیشرفت استان منوط به حل مشکلات آنهاست گفت: در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد. برخی از شرکت های دانش بنیان در زمینه های سرمایه در گردش و سرمایه اولیه دچار مشکل هستند. طبعاً بانک ها منابعی در اختیار دارند و باید کمک کنند که از محل تبصره ۱۸ و سایر محل های قانونی تسهیلاتی به این بخش اختصاص دهند.

وی افزود: همچنین صندوق های پیشرفت و فناوری، تعاون و کارآفرینی و امید قصد کمک به این حوزه را دارند که انشاالله سرمایه در گردش این شرکت ها به سرعت تامین شود.

حسینی محراب اظهار داشت: دستور کار دیگر جلسه امروز در رابطه با معافیت مالیاتی بود که تاکید شد موانع مربوطه در این زمینه رفع شود. بر اساس قانون فناوری شرکت های بزرگ استان می توانند از محل مالیات خود صندوق مشترکی جهت سرمایه گذاری در برنامه های دانش بنیان راه اندازی کنند و این کار می تواند به عنوان مالیات آنها لحاظ شود که امکان خوبی است که همه شرکت ها می توانند در آن ورود کنند.

او ادامه داد: ضمن اینکه تاکید ما بر این است که خریدهای صنایع بزرگ در مورد محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان درون استان تولید میشود از داخل استان انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته شاهد حرکتی نو و ثمربخش در زمینه شرکت های دانش بنیان باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.