استاندار ایلام:

تونل کبیرکوه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار ایلام با بیان اینکه تونل کبیرکوه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این تونل برای بهره برداری کامل ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حسن بهرام‌نیا در دیدار با محمدعلی قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به نقش تونل کبیرکوه در تسهیل تردد و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در ایام سال به ویژه ایام اربعین، اظهار کرد: تکمیل تونل کیبرکوه به عنوان یک پروژه ملی، نه تنها مطالبه مردم استان بلکه مطالبه مردم کل کشور است.

وی خواستار تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران این پروژه مهم و کلان در اسرع وقت شد و افزود: عملیات اجرایی پروژه تونل کبیرکوه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت، اما از ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود، اما طی حدود دو سال، پیشرفت فیزیکی آن به ۹۶ درصد رسیده و در آستانه افتتاح است.

بهرام‌نیا ادامه داد: کار آسفالت این تونل از مسیر آبدانان آغاز شده، اما این پروژه برای بهره‌برداری نیازمندتزریق اعتبار به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ابر پروژه سامانه گرمسیری به عنوان ابرپروژ استان ایلام، گفت: در حال حاضر ۴۲۵۰هکتار از زمین‌های دیم شهرستان مهران با بهره‌گیری از سامانه گرمسیری، از نعمت آبیاری بهره‌مند شده و با بهره‌برداری کامل، در مجموع ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های مهران و دهلرانزیر پوشش آبیاری خواهد رفت.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات ماندگار دولت سیزدهم و رییس‌جمهور شهید در اختصاص اعتبارات به مسیر ایلام - مهران، گفت: به پاس این خدمات ماندگار و ارزشمند، بزرگ‌راه ایلام به مهران به نام شهید آیت‌الله رئیسی (شهید جمهور) نام‌گذاری و هفته گذشته از تابلوی این بزرگ‌راه رونمایی شد.

این نشست با حضور محمدعلی قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و هادی گورابی مدیر کل پیگیری مصوبات نهاد ریاست‌جمهوری، به منظور پیگیری پرداخت مطالبات پیمانکاران تونل کبیرکوه برگزار شد.

در این نشست مصوب شد که تونل کبیرکوه تا قبل از ایام اربعین به بهره‌برداری برسد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: تونل ، پیشرفت فیزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار