پرداخت وام اشتغال به ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در این شهرستان اشتغال ایجاد شد.

غربا، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود  جهت پرداخت تسهیلات چهار درصدی اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات، برای ۲۳ بهبودیافته اعتیاد در این شهرستان اشتغال ایجاد شد.

وی یکی از باور‌های غلط جامعه را عدم پذیرش بهبودیافتگان از اعتیاد در امر اشتغال دانست و افزود: این دغدغه بهبودیافتگان از اعتیاد است، زیرا فردی که از اعتیاد رهایی یافته نیازمند حمایت و کمک است و چنانچه شغلی نداشته باشد، به‌طور مجدد به اعتیاد سوق داده می‌شود.

در بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود و رئیس اداره بهزیستی از کمپ ترک اعتیاد «به‌سوی فردا» که رئیس اداره صمت شهرستان و مدیریت شهرک صنعتی نیز حضور داشتند، حاضران بر هماهنگی، یکدلی و یکپارچگی برای مقابله با پدیده ناهنجار اعتیاد تأکید کردند.

سیدحسن میرکمالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود شغل را یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبودیافتگان بیماری اعتیاد دانست و اظهار کرد: اگر بتوان برای معتادان بهبودیافته با توجه به مهارت‌های شغلی آنها، کار و اشتغال ایجاد کرد، نه تنها از بازگشت مجدد آنان پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی به کانون خانواده و جامعه نیز فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.