ضرورت نظارت پیوسته بر روند برگزاری آزمون ها در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بررسی ایجاد حوزه های فرعی تصحیح اوراق در مناطق و نواحی آموزش و پرورش در این جلسه در دستور کار قرار دارد.

عبدالله حبیبی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران مدارس از دغدغه موجود بین شما مدیران باید به نحو مطلوبی مطلع باشند و همانطور که در بحث ثبت نام کتب مدیران آموزشی ما به خوبی مسئولانه اقدام کردند و باعث شدند در جایگاه مطلوبی قرار بگیریم، به همین شکل باید در تصحیح اوراق نهایی مشارکت همکاران و دبیران را به خوبی بطلبیم.

باقرپور رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی در رابطه اجرای صحیح وسالم آزمون ها، دقت عوامل اجرایی حوزه ها در برگزاری مطلوب و مناسب آزمون ها و صحت برگزاری آزمون تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ اسکنردر حوزه ها توزیع شده است افزود: با بکار گیری نیروی بیشتر روند اسکن اوراق را به روز کنیم.

باقر پور ادامه داد: مصححین دروس تخصصی را در مناطق برای تصحیح اوراق نهایی دانش آموزان سریعا شناسایی و دعوت به حوزه تصحیح کنید. طبق دستورالعمل وزارتی همکاران در مدارس متوسطه دوم دولتی وغیر دولتی موظف هستند به تعداد دانش آموزان خود اوراق امتحانی تصحیح و به همان تعداد تجدید نظر کنند، و دبیران باید به نحو مطلوبی از این مساله مطلع شوند تا در صورت صدور کارنامه تصحیح اوراق برای دبیران توسط وزارت همکاران ما میزان لازم و موظف را تصحیح کرده باشند تا در امتیاز رتبه بندی آنها به صورت مطلوب و مثبت تاثیر گذار باشد.وظیفه مدیران مدارس ومعاونین آموزشی است که اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: مدیران مناطق به صورت مستمر از حوزه های تصحیح اوراق بازید کنند و نواقص این حوزه ها را فورا رفع کنند و معاونین آموزشی در خصوص دعوت از دبیران، همکاری مطلوبی با حوزه های تصحیح داشته باشند.

در ادامه با تعدادی از مناطق به صورت برخط ارتباط برقرار شد و از روند برگزاری آزمون، حوزه های تصحیح، روند بارگزاری اوراق و میزان تصحیح اوراق توسط دبیران ارتباط برقرار شد.

امین برملا معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان با برگزاری این جلسه متوجه شدیم که هماهنگی بیشتری بین دبیران، همکاران سنجش و معاونین آموزشی لازم هست ایجاد شود، اولویت تصحیح اوراق پایه دوازدم را در دستور کار قرار دهیم و الزامیف است که در اولین فرصت با مدیران مدارس و کارشناسان آموزش، سنجش و حوزه تصحیح اوراق جلسه ای برگزار شود و نکات لازم و ضروری به آنها یادآور شویم. 

برملا ادامه داد تا فرصت مناسبی وجود دارد الزامی است که دبیران را به این مساله که تصحیح اوراق برای همکاران هم به عنوان یک کارگاه دانش افزایی و کارگاه آموزشی است آگاه کنیم و مشوق های لازم را برای همکارانی که در این زمینه فعالیت مطلوبی دارند لحاظ کنیم. 

وی در ادامه در خصوص ثبت نمرات پایه نهم که منجر به فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته می شود نیز الزامی است که توجه خاص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار