خواهر و برادر رضایت دادند؛

گذشت از قصاص پسری که مادرش را کشت

پسر جوانی که با ضربه‌های چاقو مادرش را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به حبس محکوم شد.

 ۲۱ آذر سال ۱۴۰۱ خبر قتل زنی میانسال در خانه‌اش واقع در تهرانپارس به پلیس اعلام شد. از آنجا که این زن با پسر ۱۹ ساله‌اش زندگی می‌کرد مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند. در نخستین گام مشخص شد سعید پسر مقتول پس از حضور پلیس از محل گریخته است. دختر و پسر بزرگ مقتول نیز با اطلاع از قتل مادرشان به مأموران گفتند ما شک نداریم که سعید قاتل مادرمان است.

به این ترتیب سعید تحت تعقیب قرار گرفت و با بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد او بعد از جنایت به مشهد رفته است. در حالی که تلاش‌ها برای ردیابی سعید ادامه داشت از بیمارستانی در مشهد به مأموران انتظامی‌خبر رسید که متهم به خاطر خودزنی از سوی شهروندان به بیمارستان منتقل شده و حال مساعدی ندارد.

 وی بعد از بهبودی نسبی به قتل مادرش اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: ۱۱ سال قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند و با اینکه خیلی دلم می‌خواست به تهران بیایم و در آنجا زندگی کنم، اما مجبور شدم با مادرم به یکی از شهر‌های مشهد برویم. پدرم معتاد و کارتن خواب شده بود و همیشه حرف‌های نامربوطی نسبت به مادرم می‌زد و در نهایت من هم تحت تأثیر حرف‌هایش از مادرم متنفر شدم. در ۱۷ سالگی با دختر جوانی آشنا شدم که به ماده مخدر گل اعتیاد داشت و من هم به دام اعتیاد افتادم. مادرم من را به اجبار به کمپ ترک اعتیاد فرستاد و این موضوع باعث شد بیشتر از او تنفر پیدا کردم و تصمیم گرفتم او را بکشم و نقشه‌ای کشیدم و از عطاری قرص برنج گرفتم تا بعد از کشتن مادرم قرص بخورم و خودکشی کنم. روز حادثه مادرم را با ضربه‌های چاقو کشتم و قرص برنج را خوردم، اما قرص برنج تقلبی بود و اثر نکرد. حال بدی داشتم تا صبح در خیابان‌ها چرخیدم و بعد هم به مشهد رفتم و در یکی از خیابان‌های مشهد خودزنی کردم و با چاقو شاهرگ گردنم را زدم ولی زنده ماندم.

با اعترافات متهم وی صحنه جرم را بازسازی کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

پیش از برگزاری جلسه رسیدگی برادر و خواهر متهم رضایت خود را اعلام کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت گفت: از قتل مادرم پشیمان هستم. من به خاطر عذاب وجدان دست به خود زنی زدم.

سپس وکیل وی به دفاع ایستاد و گفت: با توجه به سن کم متهم و ابراز پشیمانی وی از قضات دادگاه تقاضا دارم با توجه به رضایت اولیای دم در مجازاتش تخفیف قائل شوید. در پایان جلسه قضات متهم را به سه سال حبس به خاطر قتل و به دو سال حبس به خاطر ضربه‌های غیر منتهی به جنایت محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
چرا آدم باید کاری بکنه که کارش به خودکشی کردن بکشه
آخرین اخبار