اجرای طرح مدیریت مصرف برق ادارات

طرح مدیریت مصرف برق ادارات با گرم شدن هوا در استان مرکزی اجرا شد.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: با گرم شدن هوا بار شبکه‌های سراسری به سرعت افزایش پیدا کرده و ۷۷ هزارمگاوات برق در سطح کشور برای تابستان امسال پیش یینی شده است. این در حالی است که حداکثر توان تولید نیروگاه‌ها به ۶۴ هزارمگاوات می‌رسد و این تفاوت در تعرفه‌های مشترکین باید مدیریت مصرف شود تا تابستانی بدون خاموشی سپری شود.

محمودی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای مدیریت مصرف، صرفه جویی در بخش اداری است که مصوبه هیئت وزیران در این خصوص کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعت اداری و ۶۰ درصد در ساعت غیراداری نسیت به سال پایه ۱۴۰۰ است.

به گفته محمودی اطلاع رسانی لازم به ادارات انجام شده است و دما باید روی ۲۵ درجه تنظیم و از روشنایی روز استفاده شود. از ساعت ۱۲ تا ۱۸ نیز باید مولد‌های آماده بکار باشند و استقاده از پنل‌های خورشیدی در دستور کار ادارات قرار گیرد.

او گفت: ۸۰ درصد ادارات پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز شده اند و باقی نیز تا شروع پیک متصل خواهند شد. برنامه بر این است که با تغییر ساعات ادارات در سطح کشور هزار مگاوات بار مصرف کاهش یابد. همچنین این کاهش مصرف در استان برای ماه‌های خرداد و شهریور ۱۲ مگاوات و در مرداد و تیر ۱۷ مگاوات برنامه ریزی شده است. این طرح تا پایان فصل گرما به طور مستمر پیگیری و از ادارات سرکشی می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.