حمایت‌های بهزیستی در جهت سیاست جوانی جمعیت

بهزیستی خراسان جنوبی در نگهداری و واگذاری کودکان بی‌سرپرست و همچنین حمایت از خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و سه قلو اقدامات مستمر و حمایتی انجام می‌دهد.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در استان ۱۸ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست داریم که یکی از این مراکز مربوط به نوزادان صفر تا ۳ سال است. 

او افزود: این سازوکار ایجاد شده که کارمندانی که سرپرستی این کودکان را برعهده می‌گیرند مانند سایر کارمندان از مرخصی‌های مربوطه و حق اولاد بهره‌مند شوند.

شرفی بیان کرد: در جهت حمایت از خانوار‌هایی که فرزند دوقلو و یا سه قلو دارند نیز در حال حاضر ۵۰۲ خانواده دارای فرزند دوقلو و ۲۸ خانواده دارای فرزند سه قلو تحت حمایت ما هستند که برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو تا دهک ۵ درآمدی ماهیانه دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو تا دهک ۷ درآمدی ماهیانه بیش از سه میلیون تومان تا سن ۶ سالگی واریز می‌شود و شرط اینکه حتما تحت پوشش بهزیستی باشند وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به غربالگری کودکان ادامه داد: در طرحی که برای کودکان ۳ تا ۵ سال اجرا می‌کنیم کودکان غربالگری شنوایی می شوند و پارسال ۹ هزار و ۵۳۵ کودک ۳ تا ۵ سال در استان غربالگری شدند که در نهایت ۹ کودک نیاز به سمعک داشتند و از سمت بهزیستی برای آنها تأمین شد؛ هدف این است که بیماری‌ها در سنین پایین شناسایی شده و برای درمان کنار خانواده‌هایی که مشکل مالی دارند باشیم.

او عنوان کرد: در مورد اعطای سرپرستی نیز به تازگی این قانون وجود دارد که نوزاد و کودکی که به خانواده واگذار می‌شود باید از ابتدا به این مسئله که فرزند خوانده است آگاه باشد و همچنین اطرافیان خانواده‌ای که کودک را به عنوان فرزند قبول می‌کنند نیز باید در جریان این موضوع باشند تا پنهان کاریِ خانواده‌ها در آینده برای کودک، خانواده و بهزیستی مشکلی ایجاد نکند.

شرفی تصریح کرد: طرحی تحت عنوان امین موقت نیز داریم که خانواده‌ها می‌توانند کودک را برای مدت زمانی پیش خود نگه دارند؛ حتی مواردی داشتیم که دادگاه تشخیص داد که خانواده اصلی کودک دیگر صلاحیت نگهداری او را ندارند و کودک به خانواده‌ای که او را به صورت امین موقت نگهداری می‌کردند واگذار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۲:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
خدامن ناشنوا هستم معلول شدید خیلی هستم پای عصبی عضلانی نخاعی کمردرددارم هدیه بنیاد مستضعفان واریز نشده کمک معیشت هزینه ماده ۲۷معلولین ۷رفاه واریز شده ولی تابحالابرای من در این مدت پول واریز نشده لطفا جواب منا بدهند عید یک ماه پیش فرودین من واریز نشده ناراحتم پول ندارم ضعیف بیکارم فعلا مسکن جدید کمکم