مناسب‌سازی ۲۰۸ واحد مسکونی و خودروی معلولان خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی استان برای مناسب سازی گلایه کرد و گفت: مناسب‌سازی ۲۰۸ واحد مسکونی و خودروهای معلولان توسط بهزیستی استان انجام شده است.

 عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیگیری هماهنگی مناسب‌سازی استان خراسان جنوبی برای معلولان گفت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که تاکنون ۵۵ درصد مناسب‌سازی را انجام داده‌اند باید تا پایان سال این کار‌ها را به پایان ببرند و عملی کنند.

به گفته وی مناسب سازی ۹۳ درصدی مراکز مثبت زندگی در شهرستان‌های استان انجام شده و تا پایان سال هم باید ۱۰۰ درصد مناسب‌سازی در مدارس استثنایی استان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع‌های بین راهی در زمان أخذ پایان کار باید مناسب‌سازی را انجام داده باشند گفت: اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان هم باید پیگیری کند که تا پایان شهریور کار مناسب سازی مجتمع‌های بین راهی اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هر اداره کل یکی از معاونان خود را به عنوان رابط مناسب‌سازی به دبیرخانه این ستاد معرفی کند تا با آگاهی کامل در این باره موظف به حضور در جلسات ستاد مناسب سازی باشند.

عباس‌زاده با بیان اینکه در هر شهر باید حداقل تا پایان سال جاری یک پارک برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شود افزود: برای ۲۰۸ معلول مناسب‌سازی واحد‌های مسکونی و خودرو‌های آنها با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جلسه آینده شهرداری‌ها بر مناسب‌سازی معابر شهری، پارک‌ها و ... تأکید خواهد شد. دستگاه‌های اجرای موظف هستند تا مناسب سازی ساختمان‌های خود را از محل اعتبارات داخلی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه پرداخت عوارض به شهرداری از مناسب‌سازی ساختمان‌های اداره‌های خود جلوگیری کنند، گفت: مناسب سازی باید طوری باشد که معلولان و جانبازان رضایت خود را از انجام این کار اعلام کنند.

عباس‌زاده تاکید کرد: تا آبان ۱۴۰۱ همه دستگاه‌های اجرایی موظف بودند تا مناسب سازی لازم را انجام دهند که با گذشت دو سال هنوز این کار به طور کامل اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی اگر در مکان اجاره‌ای قرار دارند هم باید نسبت به مناسب سازی و یا نسبت به جابه‌جایی از آن اقدام کنند.

۴۸ درصد مناسب سازی در پایانه‌های مسافربری انجام شده است

حسن شرفی که دبیری ستاد مناسب‌سازی را برعهده دارد، گفت: ارزیابی ۵۷ دستگاه استان در زمینه مناسب سازی چندی پیش انجام شد و از دستگاه‌های برتر با حضور استاندار تقدیر شد. 

وی بیان کرد: ۹۷ درصد مناسب سازی مسیر‌ها منتهی به ادارات بهزیستی در بیرجند و شهرستان‌ها انجام شده است. وضعیت مناسب‌سازی در ۲۸ مدرسه استثنایی استان بررسی شده است. ۴۸ درصد مناسب‌سازی در پایانه‌های مسافربری انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه انتصاب مشاور معلول به جز طبس، نهبندان و درمیان برای فرمانداران انجام شده افزود: مناسب‌سازی معابر شهری در بیرجند خیلی خوب در حال انجام است.

شرفی خاطرنشان کرد: نیاز‌های مورد نظر در ۱۴۰۳ برای مناسب سازی، مناسب سازی مدارس استثنایی، پیگیری مناسب سازی مجتمع‌های بین راهی، پایانه‌های مسافربری و مناسب‌سازی یک پارک در هر شهر اعلام شود.

به گفته وی حرکت مناسب سازی در بعضی از ادارات خراسان جنوبی لاک پشتی است و بیشترین مشکل در زمینه مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار