افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد:میانگین افزایش مصرف برق در استان ۱۱درصد است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ مگاوات افزایش یافته است.

رسول روستایی گفت:در حالی که میزان پیک مصرف برق کهگیلویه وبویراحمد روز دوازدهم خرداد ماه امسال ۵۷۷ مگاوات بوده در مدت مشابه پارسال (دوازدهم خرداد ۱۴۰۲) پیک برق در استان ۴۲۷ مگاوات بوده است.
 
وی بیان کرد:میزان مصرف برق در هشت شهرستان گرمسیری و سردسیری کهگیلویه وبویراحمد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری یافته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشترین برق مصرفی استان در شهرستان گرمسیری و صنعتی گچساران به میزان ۱۶۵ مگاوات ثبت شده که ۱۳درصد معادل ۱۹ مگاوات نسبت به پارسال افزایش یافته است.
 
وی ابراز کرد: همچنین میزان مصرف برق در شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۱۰۷ مگاوات گزارش شده که هفت مگاوات معادل ۶درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
 
روستایی عنوان کرد: همچنین مصرف برق در شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه، لنده و چرام ۷۱،۳۰،۲۶ و ۱۸ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه ۲۶ تا پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: میزان مصرف برق در باشت نیز ۴۱ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد قطع برق خانگی در برنامه شرکت توانیر در تابستان امسال در برنامه این شرکت پیش بینی شده، اما در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار، برق آنان قطع می‌شود.
 
روستایی تصریح کرد:همچنین استفاده‌های غیرمجاز برق جریمه‌های زیادی برای مشترکان دارد به طوری که اخذ ۱۰۰ برابری هزینه برق یارانه ای، ضبط دستگاه‌ها و جریمه‌های نقدی، امحای ماینر‌های غیراستاندارد و حبس در انتظار سودجویان خواهد بود.
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصرف برق استان خانگی است تاکید کرد: همراهی شهروندان و مشترکان برق می‌تواند زمینه عبور بدون خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند.
 
روستایی افزود: صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقدام‌هایی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و موکول کردن برنامه‌ها به ساعات دیگر، کمک شایانی به کاهش مصرف برق می‌کند.
 
وی با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای مشترکان برق در استان، گفت: در قالب این مشوق‌ها مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته پاداش و همچنین جایزه دریافت کنند.
 
روستایی زمان پیک مصرف برق در استان را از ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب دانست و خاطرنشان کرد: نیاز ممشترکان برق درزمان پیک به خاموش کردن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد:آمار رشد کم سابقه مصرف برق هشدار قطع مشترکان پرمصرف و همچنین نیاز به خاموشی‌های با برنامه را به دنبال خواهد داشت به همین علت از شهروندان استان انتظار می‌رود تا نسبت به مدیریت مصرف خود اقدام نکنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.