پرداخت هزینه اراضی تملک شده مسیر سد تنگ سرخ بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی سد تنگ سرخ تملک شد.

آرش مصلح با بیان اینکه یکی از مهمترین سد‌های مخزنی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: حجم سد تنگ سرخ ۱۵۷ میلیون مترمکعب تنظیم شده است که ۱۰۱ میلیون مترمکعب در شهرستان بویراحمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: ۳۳ میلیون مترمکعب مربوط به حوزه کشاورزی، ۲۰ میلیون برای شرب شهر یاسوج و روستا‌های اطراف، ۱۳ میلیون متر مکعب برای استفاده ۴ شهرک صنعتی مجتمع گاز مختار و صنایع پایین‌دست و ۳۴.۵ میلیون متر مکعب برای محیط زیست و بهبود کیفیت رودخانه بشار در نطر گرفته شده است.
 
مصلح بیان کرد: برای این سد اهداف گردشگری، شرب، کشاورزی و حتی نیروگاه برق آبی متصور است، اضافه کرد: بعد از ۱۱ سال از اغاز عملیات اجرایی تملک اراضی تنگ سرخ شروع  و مبلغ ۷۰ هکتار از اراضی تملک شده پرداخت شد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز ماده ۲۳ سد تنگ سرخ خبر داد و ادامه داد: اوایل خرداد امسال جلسه‌ای برای زمان آبگیری سد برگزار و مقرر شد تقویت سد به گونه‌ای انجام گیرد که جبهه کاری از ۱۲ به ۲۰ جبهه، کاری، تعداد نیرو‌های شاغل در سد از ۱۵۰ نفر به ۳۰۰ نیرو و ماشین‌آلات از ۷۵ دستگاه به ۱۵۰ ماشین آلات افزایش پیدا کند تا بدنه پروژه اواخر امسال تکمیل و سد سال آینده آبگیری شود.
 
مصلح با تاکید اختصاص اعتبار طرح گفت: سد تنگ سرخ تحول عظیمی در حوزه آب شرب، کشاورزی و بخش گردشگری بویراحمد ایفا می‌کند و سبب امنیت غذایی، امنیت آب شرب، آرامش و رفاه مردم خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این طرح بعد از سفر رئیس جمهور شهید دچار تحول شد و از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده پروژه ۳۳۰ میلیارد بعد از سفر رئیس جمهور اختصاص یافت که برای تسریع در روند احداث پروژه، نیرو‌ها شیفت شب هم کار می‌کنند تا به برکت سفر رئیس جمهور شهید تکمیل شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.